Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, september 09, 2009

Neutronenbom

Ten burele van de redactie van grote media als Nu.nl is het een drukte van belang:"Heb je't gehoord? Gordon stapt uit de Toppers! Wat kan mij't schelen dat op dit moment tientallen mensen een verschrikkelijke verdrinkingsdood sterven bij overstromingen in Istanbul!? Besef je wel dat de Toppers straks verder bestaan zonder Gordon!? Wat zeg je!? De bevolking dwingen over te stappen op spaarlampen levert één hele procent energiebesparing op maar woningbouwverenigingen dwingen huizen te isoleren bespaart ruim 12 procent aan energie? Wie kan dat nou wat interesseren!? Gordon gaat weg, man! Dit is groter dan de verhalen van Laura en Jan Smit samen!! Wie had gedacht dat Gordon ooit zou opstappen uit de Toppers!? Wat kan mij't schelen dat volgend jaar de ziekenfondspremie 10 euro per burger omhoog gaat om te kunnen betalen voor een niet-werkend medicijn tegen de Mexicaanse griep? Wat kan mij het schelen wat Ab Klink allemaal beweert om zich onder zijn stomme anti-rookplannen uit te eh...kletsen? Kan het echt iemand schelen dat de AOW-leeftijd wordt verhoogd terwijl de AOW-premie stijgt en het AOW-inkomen daalt!? Ga toch weg, man! Ik moet CNN bellen. En de NASA...want een Megaster is wereldnieuws..."

Dat ik vandaag zowel een vriend alsook een moeder (m'n eigen met name) heb geholpen met een computerprobleempje, een ophangbeugel voor m'n gitaar heb gekocht (die ik overigens heb laten bevestigen door mijn bijzonder handige zoon), een behoorlijke stapel wasgoed heb weggestreken en een drietal facturen heb verzonden is niet bepaald wereldnieuws. Zelfs het nieuws dat ik vandaag de dokter heb gesproken over een eventuele vervanging van m'n versleten heup is geen wereldnieuws te noemen. Sterker nog: voor mij valt het allemaal in de categorie "Gordon verlaat Toppers".

In diezelfde categorie valt wat mij betreft ook veel nodeloos onderzoek. Dit bijvoorbeeld:

Maanden van onderzoek leidde tot de volgende conclusie: Bij het zien van een vrouw kijken de meeste mannen in eerste instantie naar de borsten en heupen om vervolgens pas de rest van de vrouw op te merken.

Briljant! Wat een goed idee om serieus onderzoek te doen naar dit verschijnsel. Het is ook een conclusie waar de mensheid serieus bij gebaat is! Wie had ooit kunnen denken dat mannen vooral opletten of een vrouw in staat is voor nageslacht te zorgen?

Om een soortgelijke reden beoordeelt een vrouw een man op brede schouders, een sterke kaaklijn en de nieuwwaarde van zijn auto:"Is dit exemplaar in staat vrouw en kinderen te verdedigen en (financieel) te onderhouden?"

Ik ben blij dat er wetenschappers zijn die andermaal belachelijk veel geld hebben uitgegeven aan het bevestigen wat zelfs de redactieleden van de Fancy al jarenlang vermoedden.

Het heeft in elk geval voorkomen dat zij zich bezighouden met serieus onderzoek naar een opvolger voor bijvoorbeeld de neutronenbom.

De link van vandaag leidt naar de Photoshop-kunsten van Jan Oliehoek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!