CG
Club royal
Daniëlle
E-mails
Foto's Frankrijk
Google Drive opschonen
Hetty
Kasboek
Ma: Manege Anne
Maria
Ondernemersklankbord
Opruimen
Roderick
Scheren
Stoelkussen (Marktplaats?)
Verhalenbundel pagebreak
Waterschapsbelasting
Weekschema
Winonah
'Kom bij ons en wees goed voor het milieu! Wij zijn namelijk zó duur dat u daardoor vanzelf zuiniger omgaat met energie. Dankzij ons wordt Nederland dus één van de duurzaamste landen ter wereld! Kom bij het team dat het beste is voor uw kinderen en kleinkinderen, redt de aarde en begin bij uzelf! Als u binnen 24 uur naar ons overstapt maken wij u gratis lid van The Green Team!
Ofwel: het gaat er niet om wat een bedrijf verkoopt maar om hoe de boodschap wordt ingepakt.
Op die manier is bijna alles aan bijna iedereen te verkopen. Uiteraard bent u - mijn gewaardeerde lezers - daar een positieve uitzondering op want u heeft nog nooit iets aangeschaft dat u eigenlijk helemaal niet nodig heeft. Net als ik overigens. Toch? ;-)
Hoeveel mensen zouden bijvoorbeeld een elektrische SUV kopen? Dat schiet z'n doel toch voorbij? Mensen die een SUV kopen doen dat namelijk uitsluitend om anderen te laten zien dat zij zoveel geld hebben dat zij dat makkelijk kunnen verspillen door een benzineslurper te kopen die ook nog eens belachelijk veel kost aan wegenbelasting omdat het kreng zo ontzettend zwaar is. Bovendien laat je zien dat je thuis een garage hebt want op straat - waar het 'gewone' volk hun simpele autootjes parkeert- is er geen plek voor zo'n aso-bak, ook wel PC Hooft-tractor. Zo genoemd naar de winkelstraat in Amsterdam waar jongemannen in piccolo-pakjes de SUV-bakken parkeren van mensen die het heel normaal vinden om schoenen van 400 euro per paar te kopen.
Het pleonasme van de dag is: een onverwachte verrassing
Als verrassing een filmpje dat iets weergeeft van de humor die vrijmetselaren ten toon kunnen spreiden: