Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, juni 26, 2026

Skywatch Friday and some prose

Click to enlarge.

More pictures? Check my Flickr page

My regular English blog is here.

Every SWF-picture published here is shot with my trusty Google Pixel 7 smartphone and unedited, unless stated otherwise.
 
For more Skywatch Friday photo's from around the globe, please check http://skyley.blogspot.com/

===============================
Here's my past week in a couple of pictures.

Saturday my son came for lunch and we visited one of the neighbours with whom I share a communal garden. 
She has known my son since he was five and was clearly pleased to see the 30 years old nice young man he has become.
Sunday I joined a friend at the picknicktable under a cool tree, a block away from where I live. If you look closely, you can spot the sails of a nearby old sawmill:
Monday we celebrated Summer Solstice at our Freemasons Lodge and the moon on my half hour walk back home shone bright:
Tuesday I had dinner with a friend at some fifteen minutes walk from my home. A friendship going back to the days - 25 years ago - we were both dads waiting at the school gates for our children
Wednesday I visited a friend in ever lovely Haarlem. Sitting in the shade on a terrace we talked about upcoming entertainment work. 
We've been friends ever since we were colleagues at a festival, some fifteen years earlier.
Thursday I was fortunate enough to have been invited for dinner by relatively new friends. 

Am a bit jealous because they can see Amsterdam's Westertoren by just sticking their heads out the front door.
We've only known each other for three years but we seem to have bonded. And it's nice to have friends who are in their early forties. At 58 I've already lost too many friends from my and older generations. Younger friends tend to last longer.

In my days you would either cook or call a Chinese restaurant with a landline and pick up your order half an hour later and here and there there would be a snackbar for a burger and/or chips. 

These days you can here people say: "Sorry, too hot to cook. Do you like pizza? I'll order via the app."

===============================
On this day (June 26th 2026) temperature records in the Netherlands got smashed and I didn't want to overcook my brain, so here's a very short poem:

Still (a #poem)

After a while
you realise
it all made sense

In a weird way
but still

==========================
In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/TerrebelAuthortainer

Over links gesproken: ja, dat ben ik maar voor verdieping staat er ook een aantal in mijn stukjes. Heb daar wat moeite voor genomen dus stel het op prijs als u de moeite neemt er op te klikken om de betreffende artikelen, onderzoeken en filmpjes te bekijken.

Heeft u na het lezen van dit blogstuk iets geleerd, wat gelachen of heeft het u aan het denken gezet, overweegt u dan een donatie voor de tijd en moeite die ik er in steek.

Meer lezen? Mijn boeken


woensdag, juni 24, 2026

"Zie je wel, het zijn altijd weer die...!"

Zo lang mensen het kwalijke gedrag blijven vergoelijken, zal het probleem van verkrachting blijven bestaan.

"Niet zo moeilijk doen, hoor. Het was maar een ontgroening.", zegt Richard Meuldijk over de verkrachting van een studente.
Dyon Haast voegt toe: "Ik werd vroeger als studente ook vaak verkracht maar achteraf vond ik het best fijn."
Volgens Jim Beccy had Merijn maar niet moeten drinken en om moeten gaan met types als de mannen die haar verkrachtten. 'Het is gewoon haar eigen schuld'. 
"Tsja, ze was links en goedgelovig en waarschijnlijk dronken. Eigen schuld dat die fan van Jetten werd verkracht.", vindt Lex Laszlo.
Volgens Philip Walrave vond Merijn de verkrachting geweldig 'want kijk maar naar de lach op haar profielfoto'. 

Barry S. Bloemendaal kan zich niet voorstellen dat iemand intiem zou willen zijn met Merijn. 

Ook bekende mensen praten verkrachting goed. Al had ik nog nooit van de blijkbaar wereldberoemde zanger Cee Lo Green gehoord: "Ze zei geen nee, Edelachtbare dus ik ging er vanuit dat zij akkoord ging." Terwijl de verkrachtte vrouw geen 'nee' kòn zeggen omdat de dader haar had gedrogeerd. En vrijuit ging want de rechtbank gaf hem gelijk. Thomas DeCarlo Callaway kreeg slechts een lichte straf. Voor drugsbezit.

Normaal gesproken ben ik een bijzonder vredelievend mens maar ik maak graag een uitzondering voor mensen die verkrachting goedpraten. Ik stel hen op dezelfde lijn als de daadwerkelijke daders.

Ja, óók als de dader iemand met een donkere huidskleur is of moslim of asielzoeker. Al is het een feit dat in verreweg de meeste gevallen van verkrachting in Nederland de dader een witte man is. Vaak eentje die zichzelf 'christen' noemt. 

Of denkt u dat 'Wesley W.' uit Helmond die jarenlang kinderen seksueel misbruikte 'weer zo'n asielzoeker!' is?
Vindt u dat alle verkrachters Nederland uitgezet moeten worden of mogen zij blijven zo lang zij wit zijn en rijke ouders hebben of witte mannen van middelbare leeftijd zijn die zich 'christen' noemen?

"Ja, maar Mao had óók seks met kinderen en hij was communist!" Inderdaad liet de bekende Chinese leider Mao Zedong elke avond een nieuw meisje op zijn kamer bezorgen. De meisjes uit arme boerengezinnen 'verdwenen' de volgende morgen. Ook God had seks met een meisje: Maria (eigenlijk Maryam maar die naam klonk niet Westers genoeg) was rond de 14 jaar jong toen zij 'werd bezocht door De Heilige Geest.' Maar dat is nog steeds geen reden om seks met kinderen goed te praten. 

"Ja, maar zullie doen het óók hoor!" is geen goed excuus voor kindermisbruik. Ook niet als je een Nederlandse vrouw bent die kinderp0rno produceert voor 'keurige, witte, christelijke Nederlanders' die geen geld hebben om naar de Filipijnen te reizen voor 'een gezellige doe-vakantie'. 

De schuld bij de slachtoffers leggen vind ik niet gepast. En dan druk ik mij zachtjes uit. Speciaal voor de 'waarom deden de slachtoffers niets terug?'-idioten heb ik dit filmpje:

Om dit stuk af te sluiten een beetje positief nieuws: in Frankrijk zijn vrouwen sinds kort niet meer verplicht om seks te hebben met hun echtgenoot. Triest, maar tot voor kort werd een man die een scheiding aanvroeg omdat hij vond dat hij te weinig seks kreeg van zijn vrouw door de Franse rechtbank in het gelijk gesteld.

====================================================================
In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/TerrebelAuthortainer

Over links gesproken: ja, dat ben ik maar voor verdieping staat er ook een aantal in mijn stukjes. Heb daar wat moeite voor genomen dus stel het op prijs als u de moeite neemt er op te klikken om de betreffende artikelen, onderzoeken en filmpjes te bekijken.

Heeft u na het lezen van dit blogstuk iets geleerd, wat gelachen of heeft het u aan het denken gezet, overweegt u dan een donatie voor de tijd en moeite die ik er in steek.

Meer lezen? Mijn boeken