Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, februari 14, 2011

Insha'Allah

Vandaag weer therapie mogen ontvangen vanwege mijn versleten heup, een paar entertainment-opdrachten binnen gehaald, een gesprek gevoerd met de conrector van m'n zoon's school en bij het grenswisselkantoor Tsjechische Kronen opgehaald.

Het openbaar vervoer was drastisch verminderd vandaag in verband met acties van het Gemeentelijk Vervoerbedrijf. Het kabinet wil namelijk tot 40 procent bezuinigen op het openbaar vervoer maar noemt dat in Newspeak "Investeren in het Openbaar Vervoer". De logica is de volgende: "Als je bussen en tramlijnen schrapt dan verminderen de kosten. Bij een gelijkblijvende omzet verhoog je dus de winst."

De leden van de regering hebben duidelijk nooit leren rekenen, laat staan boekhouden. Bij een vermindering van het aantal lijnen, vermindert ook het aantal gebruikers en dús vermindert de omzet en daarmee de winst.

Nu kun je je druk maken over zoveel onkunde of je gaat lekker wandelen naar je afspraken...

Men vraagt zich wel eens af waarom ik mij druk maak over bepaalde zaken. Het is niet zozeer dat ik mij druk maak, alswel dat mijn levensinstelling blijkbaar anders is dan van sommige anderen; Als ik iets tegenkom dat in mijn ogen een probleem is dan doe ik mijn uiterste best dat probleem te verhelpen. Het maakt dan weinig uit of het om een persoonlijk probleem gaat, een probleem dat een vriend of familielid aangaat of over een wereldwijd of lokaal probleem.

Dat ik eventueel een week lang zes minuten per dag minder kan genieten van de reclameblokken op de commerciële TV-zenders neem ik op de koop toe.

Het aanpakken van Albert Heijn waar ik nu al een tijdje mee bezig ben kostte mij in totaal ongeveer drie uren. De supermarktgigant weet nu in elk geval dat niet elke consument zomaar met zich laat sollen of zich voor leugenaar laat uitmaken. Bovendien passen ze wel op om weer "per ongeluk" de fout in te gaan met zogenaamde "voordeel"-verpakkingen. Ik sleep ze dan desnoods voor de rechter voor oplichting. En dat weten ze.

Je wordt als consument niet zomaar thuis gebeld door het landelijk hoofd klantcontacten. Dat doen ze heus niet omdat ze je zo aardig vinden maar vooral om te voorkomen dat er negatieve publiciteit ontstaat...

Lukt het mij niet binnen een bepaalde termijn het probleem op te lossen of gaat de hoeveelheid tijd en energie die ik er in steek ten koste van de lol in mijn leven en/of dat van hen die ik liefheb, dan laat ik het probleem verder rusten.

Waar je niets aan kunt doen, daar kun je niets aan doen. Insha'Allah.

Deel dit bericht