Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, september 08, 2009

Troost

"Only you can save mankind" van Terry Pratchett is boek nummer 22 van dit jaar en vertelt van de held Johnny Maxwell die wordt meegesleurd in een spannend ruimte-avontuur.

Mijn leven is lang niet zo spannend als dat van Johnny maar geeft toch genoeg voldoening. Zo had ik vanmorgen vriend Pieter op visite en gebruikte ik de lunch bij m'n moeder. Ook was er tijd voor schoonmaakwerkzaamheden waarbij zelfs het deksel van de vuilnisbak niet werd overgeslagen. Tot slot werd er wat meubilair verschoven.

Lui zijn is fijn maar omdat ik er zelf niet altijd tijd voor heb laat ik het graag een ander zijn. Dan kan ik er in elk geval nog naar kijken. Lui zijn is ook vermoeiend. Ook daarom laat ik dat graag aan anderen over.

Bij de journaalredactie lijkt men ook lui geworden:

Het WK zoetwatervissen, twee militairen die omkomen in een oorlogs-situatie, Amsterdam start een nieuwe bodemloze bouwput, Laura komt bij Oprah, Belgische gevangenissen zijn verouderd, mensen vinden genealogie een boeiende hobby, Wesley Sneijder heeft een blauwe plek en het weer van de afgelopen dag. Dat waren de nieuws-items in het journaal van de laatste paar dagen. O ja: er werd ook nog iets gezegd als: "Morgen wordt het ongeveer hetzelfde weer als vandaag en hier en daar valt mogelijk wat neerslag maar misschien ook niet".

In wezen komt het weerbericht daar altijd op neer. Afschaffen die handel en de zendtijd gebruiken voor bijvoorbeeld filmpjes van Loekie de Leeuw. Of de terugkeer van Brigadier Dog. Deze geweldige tekenfilmserie was op TV in de tijd dat het nog niet gebruikelijk was om een videorecorder in huis te hebben. Ik had dus gewoon pech.

Maar gelukkig is er YouTube:



Robby van der Leeden had ook gewoon pech maar met ernstiger gevolg: Volgens De Telegraaf werd hij in het hoofd geraakt door een waarschuwingsschot. Naar het schijnt vuurde een politieman een waarschuwingsschot in de lucht waarbij de kogel bij terugkeer het schedeldak van de onfortuinlijke 19-jarige Rotterdammer doorboorde. Voor de nabestaanden is dat een schrale troost.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Kevin van de Rijdt en Mark Leijsen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!