Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juli 26, 2011

Mensen

Even wat achtergrondinformatie voor (nieuwe) lezers: onlangs ben ik aan de slag gegaan als Zelfstandige Zonder Personeel (ZZP'er). Ik verdien nu de kost als acteur, entertainer, cursusleider (eenvoudig boekhouden en sociale media) en schrijver (van korte verhalen en columns; ben ook bezig met een roman). Daarnaast ben ik bestuurslid van een goede doelen-stichting en help ik vrijwillig mensen als sociaal raadsman. In het verleden was ik ondermeer raadslid in de lokale politiek, boekhouder voor diverse bedrijven en groepsleider in de naschoolse opvang. Ik draag alleen (en met veel plezier!) de zorg voor mijn 15-jarige zoon en af en toe logeren zijn twee (half-)zusjes bij ons.

Via de gemeente zit ik in de zogeheten BBZ-regeling; een regeling voor startende ondernemers die hen een minimum-inkomen belooft. Verdien ik een maand een inkomen van onder bijstandsniveau dan wordt mijn inkomen aangevuld tot dat niveau.

Laatst verdiende ik met een week werken op een festival in Dresden - als lid van een groep die "sideshow-cabaret" brengt - bijna een half maandinkomen. Voor een in mei in Praag opgenomen commercial verdiende ik nog iets meer dan dat, al is het geld nog niet gestort.

Ook ben ik te boeken als presentator en gastheer. Bijvoorbeeld. Het komt er al met al op neer dat ik doorgaans (ondanks werken) een maandinkomen heb op bijstandsniveau en dat ik er soms iets boven zit. En ja, ik zou ervoor kunnen kiezen (zeker met mijn artrose in de heup) om thuis te gaan zitten kijken naar herhalingen van Wie is de Mol? en hetzelfde inkomen opstrijken maar daar voel ik helemaal niets voor.

Nu hoop ik maar dat het ook duidelijk is voor Hollie, die zich hier ook wel Tollie noemt of soms zelfs schrijft onder de namen van vaste bezoekers. Deze arme man loopt met zijn T-Mobile mobiel gratis-wifi punten af om steeds vanuit een ander IP-adres naar Google te surfen, de naam "Terrebel" in te typen om vervolgens mij proberen lastig te vallen. Hoe je een link onder "Favorieten" moet plaatsen weet hij niet. Waarschijnlijk omdat hij het IQ heeft van een PVV-er, de partij waarnaar hij ook graag verwijst onder zijn pseudoniemen.

Indertijd schreef hij onder mijn naam allerlei vuiligheid bij collega-webloggers. Via zijn vaste IP-adres (dagelijks was hij hier een paar uur mee bezig vanaf zijn werk) heb ik zijn werkgever achterhaald. Na een e-mail van mij werd hij op het matje geroepen bij personeelszaken. En blijkbaar vond hij dat niet aardig van mij.

Afgelopen zaterdag mocht ik met een paar collega's werken op een Houseparty in het Amsterdamse Bos: erg vermoeiend maar ook heel erg leuk. Op mijn Facebook-pagina vindt u een link naar een kort filmpje maar bij deze krijgt u een foto waarop u mij kunt zien als leadzanger van een wereldberoemde band ;-) :
Vannacht voor het eerst sinds een tijdje in één ruk doorgeslapen. Dus zonder 's nachts wakker te worden gemaakt door een pijnscheut in m'n heup! Dat doorslapen is echt geweldig. Ik ben dan ook zeker van plan dat vaker te doen. Ik krijg er gewoon weer energie van.

Bijvoorbeeld om te kunnen ageren tegen de advocaat Bram Moszkovicz

Uiteraard heeft De Grote Geblondeerde Gedoger afstand genomen van de daden van Anders Breivik. Onder publieke druk moest-ie wel. Zijn hele verklaring bestond uit welgeteld één enkele tweet (een geschreven stukje van minder van 140 lettertekens). Let wel: Wilders roept hoe afschuwelijk het is wat Breivik gedaan heeft maar zegt niets over de motieven van de gestoorde Noor. Eigenlijk ook wel logisch want uit zijn eerdere eigen verklaringen in de media blijkt dat het gedachtegoed van Wilders (en zijn partij-ideoloog Bosma) zeer sterk overeenkomt met dat van een zekere zeer blanke blonde "Christen" die vindt dat de Islam de schuld is van alles wat er ook maar mis is in de wereld. Er zijn zelfs vandaag in Nederland mensen die vinden dat de Islam de enige schuldige is van de recente moordpartij in Noorwegen! Echt ongelooflijk!

Ik vond het indertijd ook ongelooflijk dat het dochtertje van Femke Halsema met de dood werd bedreigd door een anonieme PVV-aanhanger (er bestaat overigens geen andere soort: stuk voor stuk zijn het lafaards die weigeren hun mening te onderschrijven met hun eigenlijke naam).

Uiteindelijk werd bekend dat het ging om een 36-jarige werkloze blanke Rotterdammer die als dagbesteding vanuit meerdere twitter-accounts zichzelf en zijn Grote Leider zit op te hemelen. Geert Wilders vond het niet nodig om de daden van deze man te veroordelen terwijl hij anders graag en zeer uitgesproken tekeer gaat tegen mensen die doodsbedreigingen uiten.

Of wacht'ns...misschien ziet Geert zélf zijn aanhang niet als mensen?

13 opmerkingen:

  1. Wil /Zizy18:08

    Alle respect voor je lef veel denken het (zoals ik dus ) maar durven de stap niet te zetten en dit respect slaat niet alleen op het voor jezelf beginnen.

    Mooie foto een knappe man hoor hihihi...

    En ja er lopen wat gekken rond... wat men al niet doet uit wat voor een oogpunt dan ook .. Ook onder mijn naam is ooit eens gereageerd ..niet bij jou hoor en dat is al van heel lang terug toen was ik alleen maar reageuse..heel vreemd trouwens als je iets ziet staan waarin je jezelf niet herkend en dan jouw naam eronder.

    Groets en succes met alles wat je doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooit heeft men op twitter mijn naam ge(mis)bruikt om anderen lastig te vallen en vuiligheid over me te vertellen. Zelfs mijn eigen foto werd gebruikt.
    sindsdien is twitter voor mij nooit meer geweest wat het vroeger was.
    Wie het was weet ik nog steeds niet, maar ik heb mijn vermoedens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel, Wil! Ja, ik steek nu eenmaal graag mijn nek uit. Dat heeft mij wel'ns een baan gekost (drie keer totnogtoe) maar ik wil mijn kinderen bijbrengen dat het loont je aan je principes te houden.

    @Suske: irritiant is dat, niet? Zag net in mijn statistieken dat Jerry weer is langsgeweest maar vermoedelijk durft hij na bovenstaande niet meer te reageren...de arme ziel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem20:59

    Terrence, ik ben het niet altijd met je standpunten eens, maar ik bewonder je om wie je bent en het feit dat je niet op je luie achterwerk herhalingen kijkt ;)).
    P.S.: kom je ook naar de reunie van HLW?

    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Martine: het is ook zeker niet mijn doel om altijd maar gelijk te hebben maar om mensen aan te zetten tot zelfstandig nadenken. Soms ontstaan er discussies waarna ik mijn eigen mening bijstel. Ik vind dat wij als mensen naar elkaar te horen luisteren en van elkaar te leren. En dat met wederzijds resoect. Moet kunnen, toch? Dank je voor je commentaar en ik ga meteen naar de HLW-site. Fijne avond verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik ooit word lastig gevallen op internet, dan roep ik jouw hulp in. Je moet trouwens dan wel even detective bij je lijstje te plaatsen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het erg vergezocht om mensen de mond te snoeren, annoniem of niet, lekker laten blaten. Anders even een IP ban geven, nu krijgen andere loggers ook geen reactie`s meer.

    Overigens, als ik 7 miljard had zou ik mijn kinderbijslag ook schenken aan afrika.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste René,

    Als ik iemand wil blocken, dan doe ik dat. Dit is namelijk míjn weblog. Bovendien block ik alleen maar Jerry. En dan nog alleen maar na meerdere waarschuwingen. Ook na die waarschuwingen weigerde hij zich netjes te gedragen. Vandaar het block. Na zijn ontslag bij Elsevier wegens het enkele uren per dag privé internetten onder werktijd zit hij nu in de WW. Blijkbaar wil hij zijn tijd besteden om enkele uren per dag steeds op zoek te gaan naar weer een ander wifi-punt om vanaf daar met zijn mobieltje een raar commentaar achter te laten op mijn blog. Daardoor heeft hij steeds een ander IP-adres. Een IP-ban heeft dus weinig zin. Als jij suggesties hebt dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, en René, wat bedoel je met 'andere bezoekers krijgen ook geen reacties meer?' Sorry, maar dat volg ik even niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geert staat in het centrum der Tempeliers. Gelukkig voor hem hoeft hij niet te paard op weg naar Jerusalem. Zijn vijand is reeds hier en heeft zich stevig genesteld. Als hij dat ontkent is het te begrijpen. Onjuistheden verkondigen is hem op het lijf geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het schijnt vaker voor te komen dat men andermans naam misbruikt om een en ander uit te halen. Je zult er maar mee te maken krijgen en niet weten wat te doen. Dan zit je er maar mooi mee..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je doet er weinig tegen tegen zulke vuiligheid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ongelooflijk irritant zeg, respect voor hoe je dit aanpakt.

    Ik ben ook een tijdje gestalkt op mijn blog door iemand die dat uren achter elkaar deed vanaf zijn werk. Ip bannen hielp niet. Mijn foto's weghalen (van mijn blog) wel.

    Belachelijk toch.

    Oh ja, hartelijke groeten van een collega-zzp-er (iets minder veelzijdig dan jij denk ik, maar toch).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!