Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, maart 24, 2009

Uitleggen

Vandaag werd er op een schoolplein in Amsterdam-zuid iemand vermoord. Een 69-jarige (alsof de leeftijd er iets toe doet...) overblijfkracht werd doodgestoken. Gewoon op het schoolplein waar ikzelf indertijd stond toen ik nog werkte op de Naschoolse opvang in de buurt. Da's toch even slikken. Eva Endstra (Inderdaad: haar vader heette Willem en werd in dezelfde straat omgelegd en nog steeds beweren zij die daarover gaan dat preventief fouilleren in Amsterdam-Zuid niet nodig is omdat daar zo weinig geweldsdelikten voorkomen) zag het gebeuren en belde de politie. Natuurlijk, dat er ergens op de wereld een anoniem kind omkomt van de honger is ook erg maar zo'n moord komt toch wel even een stukje dichterbij en daardoor voelt het erger.

Voor ons allemaal wordt het erger nu het kabinet besloten heeft de koopkracht te verminderen door alle lonen te bevriezen. Door dat te doen hebben burgers vanzelf minder te besteden omdat de prijzen wél gewoon stijgen, betalen de burgers minder aan belasting waardoor er minder geld in de schatkist vloeit, dragen bedrijven minder af aan BTW omdat ze minder inkomsten hebben, moeten winkels personeel ontslaan vanwege die verminderde inkomsten, komen meer mensen in de bijstand terecht die overigens is gekoppeld aan de lonen en dus ook niet zal stijgen, etcetera, etcetera (zoals de Koning van Siam zei).

Mensen die in de bouw werkzaam zijn hoeven voorlopig niet te vrezen voor hun baan want de overheid investeert flink in het bouwen van windmolens, het laten slopen van oude bestelwagens en het verbouwen van scholen en ziekenhuizen. Bovendien kunnen bouw-ondernemers extra goedkoop Polen en Roemenen laten invliegen doordat de zogeheten vliegtaks wordt afgeschaft.

Niet om het een of ander maar volgens de coalitie-partners is dit goed voor de Nederlandsche economie. Nu had ik weliswaar vroeger het vak Economie in mijn pakket maar toch snap ik er geen hout van. Kan iemand mij het even uitleggen?

De link van vandaag is speciaal voor NatasjaO en geeft tips over het aansturen van je dromen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!