Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, mei 13, 2008

Idee

De vuurwerkramp die op 13 mei 2000 de Enschedese wijk Roombeek in de as legde had niet zulke ernstige gevolgen hoeven hebben als de brandweer zich aan het aanvalsplan had kunnen houden. Zo'n plan houdt in dat binnen korte tijd gegevens boven water worden gehaald als een plattegrond van het gebouw en de lokatie van eventuele gevaarlijke stoffen en waaruit die dan wel bestaan. Indertijd werd beweerd dat de brandweer nog niet met zo'n plan werkte. Vermoedelijk was dat gelogen maar helaas zijn de betreffende stukken "zomaar vanzelf" verdwenen uit het archief. Nu is het hopen voor de nabestaanden van de 23 doden en de andere slachtoffers dat snel bekend wordt wie de ware schuldige was. Steeds weer wordt beweerd dat zoiets nooit meer zal gebeuren.'tuurlijk.

Forest Gump zei zo mooi: "Life's a box of chocolates: you never know what you're gonna get next."

Vanmorgen kwam ik zelf met deze: Werkloos zijn is gewoon irritant. Een beetje als een ingegroeide teennagel: je bent je er voortdurend van bewust, weet dat er ergere dingen zijn, voelt jezelf behoorlijk zielig en beseft dat het probleem van tijdelijke aard is.

Op m'n Engelstalige log had ik ook weer een nieuwe: http://terrebelius.blogspot.com

Intussen heb ik nog geen antwoord op mijn vorige week gestelde vragen: http://vragen.blogspot.com

Ik heb een vraagje aan de lezer: af en toe verander ik m'n "Links naar Logs"-lijstje om het een beetje fris te houden en de horizon te verbreden en zo. Weet U wellicht van een link die in het rijtje thuishoort?

M'n goudwinde hoort thuis in de vijver, zoveel wist ik maar om er iets meer over te weten schakelde ik de hulp in van m'n oom Ron die gisteren met z'n vrouw en z'n zus bij ons kwam lunchen. De dag ervoor gebruikten wij de lunch bij m'n moeder. Dit in verband met Moederdag. Het plan was om ook bij de moeder van m'n zoon langs te gaan maar volgens haar "casemanager" zat zij in een ontkenningsfase en was langsgaan dus even geen goed idee.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Jan Sipkema

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!