Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, mei 06, 2008

Belachelijk

Vandaag heb ik mij weer gemeld als werkzoekende. Sinds de laatste keer dat ik dat deed is er niet zo heel veel veranderd. De gegevens die je moet opvoeren zijn vooral bedoeld om de betreffende semi-ambtenaren bezig te houden. In de praktijk blijkt dat het vooral de werkloze zelf is die via netwerken of solliciteren weer aan de bak komt. Dat houdt in dat er miljoenen -zo niet miljarden- op jaarbasis worden verspild aan reintegratie-procedures, briefschrijfcursussen, behandelplannen, bezwaarprocedures en dergelijke. Dan heb ik het nog niet over de vergaderingen die gaan over de zoveelste naam- en/of logo-wijziging van DWI, CWI en UWV of het geld dat gemoeid is met de uitvoering van de plannen dienaangaande.

Al dat geld kan rechtstreeks worden gestort op het rekeningnummer van het Ministerie van Defensie. Dan hoeft er niet meer beknibbeld te worden op onderwijs, kinderopvang, ziekenzorg en ouderen-begeleiding. Het is misschien niet algemeen bekend maar er wordt momenteel weer flink gekort omdat er nieuwe speeltjes aangeschaft moesten worden. Het gaat ondermeer om patrouillevoertuigen, onbemande vliegtoestelletjes en JASSM-kruisraketten (Iets oudere lezers hebben ooit wellicht "Kruisraketten Nee!" geroepen. Vergeefs.). Dit alles terwijl de individuele soldaat uit eigen zak patroonhouders, helmen en schoenen koopt omdat het spul dat Defensie levert niet voldoet aan de veiligheidseisen. Ook hieruit blijkt de minachting van het mensenleven door overheden.

Zou de minister van Defensie die wapens nog steeds zo nodig vinden als hij ziet wat ermee aangericht wordt?

Niet voor hen met een zwakke maag of zwak hart: Echte foto's van de echte (en allereerste) "Day After": http://yawoot.com/post/415

Mensen die de foto's bekeken leveren commentaar op de situatie en het is onvoorstelbaar dat velen denken:"Dat zij onze kinderen hebben gedood geeft ons het recht die van hun te vermoorden!" Als iemand mijn kinderen wat zou aandoen zou ik hem/hen/haar aanpakken en niet zijn/hun/haar kinderen. Die hebben er namelijk helemaal niets mee te maken!

Het is net zo logisch om de nazaten van de heren Horace Smith & Daniel Wesson dood te schieten omdat een geliefde van jou is vermoord met een door hun bedrijf gemaakt wapen. Belachelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!