Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, april 17, 2008

Meedenken

Laatst werd een man door de politie gewekt omdat hij achter het stuur van zijn auto in slaap was gevallen. De motor draaide en hij had zijn voet op het gaspedaal. Dat maakte zoveel gerucht dat de buren de politie belden met de vraag er wat aan te doen. Vandaag was in het nieuws dat de politie een vrijend stel vertelde dat hetj teveel lawaai maakte tijdens de uitvoer van de liefdesdaad. Ook hier hadden de buren geklaagd over de herrie.

Wat ik mij hierbij afvraag: Waar is in hemelsnaam de tijd gebleven dat buren zelf zaken oplosten in overleg met hun buren? In het geval van de slapende man had best een goede buur hem wakker kunnen maken en eventueel een slaapplek op de bank kunnen aanbieden.
Bij het vrijend koppel was het vermoedelijk voldoende geweest om een paar keer op de deur te kloppen en te roepen:"Kunnen jullie alsjeblieft wat zachter (CENSUUR)!"

Buurvrouw Winonah en ik maakten gisteren ook lawaai tijdens onze reguliere gitaar-jamsessie. Wij stopten keurig om 11 uur. Okee, kwart over elf en geen der andere buren heeft geklaagd. Laat staan dat zij de politie inlichtten over deze vorm van tijdsbesteding.

Ook zij weten dat mensen nu eenmaal mensen zijn en dus ook wel eens herrie produceren.

Kunnen wij niet allemaal gewoon in vrede samenleven?

Collega Alan zag gisteren met eigen ogen hoe mijn moeder in de samenleving staat. Na het werk deelde hij een kopje thee met ons. M'n zoon was er ook nadat hij ziek uit school was gekomen. Vermoedelijk gaat het om het vrijlaten van de spanning nadat hij hoorde dat hij was toegelaten tot de middelbare school van zijn keuze.

Overigens: in Het Parool van eergisteren stond een foto betreffende de loting van het Barlaeus en ik sta erop! Twee mensen wezen mij daarop, waaronder de sigarenman die -toen ik gisteren langsliep- speciaal voor mij een exemplaar achter de hand bleek te hebben gehouden. Kijk, dat is nou leuk meedenken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!