Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, april 15, 2008

Kneep

Mag een vuilnisman weigeren de vuilniszak van een Joods gezin op te halen? Zelf dacht ik van niet maar als een huwelijksambtenaar mag weigeren het huwelijk te voltrekken tussen mensen van hetzelfde geslacht wat let dan een barman om te weigeren een biertje te schenken aan een neger of een woningcorporatie om een huurcontract aan te gaan met een lesbisch koppel?

"Nou, dan gaan die mensen maar bij een ander een huis huren" zoals men nu zegt "Nou, dan laten die mensen zich toch trouwen door een andere ambtenaar?"

Misschien moet ook hier de Commissie Gelijke Behandeling ingrijpen. Immers: het weekblad Opzij mag mannen niet meer weigeren als sollicitant. Eigenlijk wel vreemd dat de dames in wezen zeggen:"To show other people that discriminating people is wrong, we discriminate other people."

Nu maar hopen dat de redaktie van 's lands grootste feministen-blad gaat nadenken over de eigen beginselen. Net zoals ambtenaren, vuilnismannen en woningcorporaties.

M'n zoon en ik hoeven sinds vandaag niet meer na te denken over zijn vervolg-opleiding: hij (en 134 andere jongelui) hebben de loterij gewonnen en zijn toegelaten tot het Barlaeus-gymnasium! De loterij vanmorgen was zo spannend dat de dame naast mij (vermoedelijk zonder het te beseffen) een paar maal in mijn dij kneep...


Vandaag staan wij stil bij het overlijden van John Wheeler

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!