Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, september 22, 2006

Vrijmaken

Vrijmaken

De Z-verkoopster trekt een verbaasd gezicht op mijn "goedemorgen!" alsof zij het niet gewoon is dat mensen haar zien staan laat staan haar bestaan erkennen. Vreemd hoor: "Goedemorgen" zeggen tegen een medeburger is toch de normaalste zaak van de wereld? Of zou het dat niet zijn voor Z-verkoopsters? In dat geval is het een grof schandaal. Ook een mens zonder vast woon- of verblijfadres is gewoon een mens en dient als zodanig behandeld te worden: niemand mag worden genegeerd.

Dat is ook een van de hoofdpunten van het team van de Leonardo da Vincischool, waar m'n zoon op zit.
Gistermorgen werden hij en ik bij school opgewacht door de "kleurpolitie"; Een paar juffen en een meester controleerden of de kinderen zich wel hielden aan de opdracht "Kom in de kleur van je klas." De actie luidde het begin in van het thema "Kleur" dat haar weerslag zal vinden doorheen de hele school voor de komende paar maanden.

De komende paar maanden zal het nog onrustig blijven in Hongarije waar uit een uitgelekte bandopname bleek dat de huidige premier bewust gelogen had in de aanloop naar de verkiezingen teneinde die te winnen. Ondanks de druk weigert Ferenc Gyurcsani af te treden. Vrij grof in mijn ogen om de burger zo glashard voor te liegen en wanneer je betrapt wordt weigeren de consequenties te aanvaarden. Stel je toch eens voor dat het kabinet valt en de dienstdoende premier simpelweg weigert op te stappen en zichzelf niet eens demissionair noemt! Gelukkig maar dat dat in onze democratie nooit zou kunnen gebeuren. Euh...wachtuseffe...

De ministers Donner en Dekker wachten niet af tot hun aftreden wordt geëist en zijn vervroegd begonnen met het ontvangen van wachtgeld waarmee zij de eer aan zichzelf houden. Een en ander houdt in dat minister Verdonk tijdelijk nog wat meer macht heeft. Dat zal zij vast heeeel errug vinden...

Wat ik zelf erg vind is dat ik vanwege m'n nogal gevulde agenda van de laatste tijd er nauwelijks aan toe kom om het huishouden op orde te houden. Gistermorgen, nadat ik m'n zoon op school had gedropt, nog even de tijd genomen om te stofzuigen en zwabberen waarna er een vriend op de koffie kwam die zo vriendelijk was mij een uurtje later een slinger te geven naar het stadsdeelkantoor waar ik een aantal zaakjes regelde voordat er gewerkt moest worden. Na het werk iets meer dan een half uur tijd voor het bijkletsen en eten met m''n zoon waarna ik hem een paar uurtjes alleen liet om een vriend moreel bij te staan. Tsja, zoals dat dan gaat duik je dan tegen een uurtje of een in licht beschonken staat je bedje in om te regenereren voor de volgende dag. De keuken, badkamer en woonkamer zijn dan weliswaar redelijk op orde maar inmiddels is het een kwestie van "pompen of verzuipen" in de slaap- annex werkkamer.

Ach, wellicht kan ik ergens volgende week een paar uurtjes vrijmaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!