Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, september 20, 2006

Vergadering

Vergadering

Na het regeringspromotiefilmpje van gisteren, ook wel bekend als Prinsjesdag, hervatte de wereld haar normale patroon. M'n zoon kookte gisteren het avondmaal (gevulde banananpannekoek met fruitsaus!)voor zichzelf, z'n vader en z'n moeder. Die laatste was overigens slegs een kleine twee uurtje later gearriveerd dan de afspraak was dus dat viel bijzonder mee.

Wat nog steeds niet meevalt is de vermoeidheid die mij steeds meer parten speelt. Misschien doe ik toch te veel. Oordeelt U zelf: vanmorgen met m'n zoon en z'n klas als begeleider meegeweest naar "Kinderwerk", een samenwerkingsproject van diverse instellingen in het stadsdeel waarbij de basisschooljeugd wordt gewezen op de diverse activiteiten. De kinderen konden zodoende kennismaken met leer bewerken, Amnesty International, kaarsen maken, capoeira, dammen, circus, dansen, schaken, kickboksen, computeren, Ecokids, etcetera, etcetera. Een leerzame morgen werd het en wie het nu gedacht dat juist een van die jongetjes met de gtrootste mond een voorliefde voor dammen zou ontwikkelen en gefascineerd zou raken van leer bewerken? Koel, toch?

Nadat de kinderen weer veilig op school waren afgeleverd rechtstreeks naar het werk gegaan om na de gedane arbeid even een drankje te gaan doen met collega Georges, zijn vriendin, collega Wieteke, Mike en Jeroen. Gezellig. Even na zevenen thuis om mijn zoon in de tuin bezig te zien met een zelfgemaakte pijl en boog en een toezichthoudende buurman Vincent. Met die laatste en zijn vrouw nog even gekletst alvorens het avondeten in elkaar te flansen terwijl ik de gereedschapskist herinrichtte zodat wij gereedschappen voortaan weer wat makkelijker kunnen vinden. Tijdens het eten even een video'tje gekeken met m'n zoon waarna hij naar bed ging en ik mij mag wijden aan de taken die voor mij liggen deze avond. Te weten: enige administratieve handelingen, strijken en wat stukken doornemen voor een vergadering.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!