Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, november 17, 2005

Martelen okee?

Martelen okee?

De supermarkt is een goede plek om buren tegen te komen. dat bleek ook vandaag weer toen Fer en ik bij de wekelijkse boodschappenronde niet alleen buurvrouw Pieternella maar ook buren Debbie & Billy en buurvrouw Beppie én buurman Hellmund tegenkwamen.

Eerder op de dag was buurvrouw Angélique op theevisite. Toevallig trof zij mij op een moment tussen twee afspraken in: Des morgens waren wij met een groepje ouders van de onlangs ingestelde "denktank" langsgegaan bij de mogelijk toekomstige nieuwe lokatie van de huidige school. Daarna ging ik op jacht naar een paar kleine cadeaus voor een paar aankomende feestelijke gebeurtenissen.

In de middag met een groep ouders de schoolhal versierd met het thema "Sinterklaasfeest" in het achterhoofd. Het nieuwe thema op het gebied van knutselen op school is overigens "Vormen". Dat werd uitgebeeld door een meester die voor de gelegenheid als vierkant was uitgedost en een juf die de vorm "rond" uitbeeldde. Geen onmogelijke prestatie, gezien de vergevorderde staat van zwangerschap waarin zij verkeert...

Ook een leidster op de opvang is hoogzwanger. Vindt U dat ook altijd zo spannend? Mij zoon bleek niet op de opvang te zijn toen ik hem kwam ophalen. Hij was in het buurthuis voor de viering van sinaasappeldag. Sinaasappeldag, zegt U? Jawel, sinaasappeldag. Vandaag wordt er gevierd dat er niet meer alleen Oké-bananen zijn maar ook Oké-sinaasappels. Erg oké vind ik dat.

Minder okee vind ik het dat de media ons weer van alles op de mouw probeert te spelden. Zo zou er uit onderzoek blijken dat "bijna de helft" der Amerikanen voorstander is van het martelen van verdachten van terrorisme teneinde aan meer informatie te komen. Alleen zij die het artikel wat meer aandacht gunnen en meer lezen dan alleen de kop komen erachter dat slegs 15 (vijftien!) procent van de bevolking van de VS achter de praktijken staat die waarschijnlijk door de CIA op geheime lokaties wereldwijd worden uitgevoerd: namelijk het martelen van politieke gevangenen. 15 Procent is voor mij niet "bijna de helft"...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!