Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, maart 10, 2005

Leven



Dan Rather stopt er mee. De "Anchorman" van CBS houdt het na 24 jaar voor gezien. Net de 25 niet vol gemaakt. Jammer, hoor. In ieder geval heeft hij zijn stempel op de wereld wel gedrukt, dacht ik zo. Net als Luuk Koelman.
Deze columnist maakte geschiedenis door te verklaren dat Yasser Arafat een Israëlische vergeldingsaktie minder erg zou vinden dan sexueel contact met Greta Duisenberg. Hierop klaagde zij Koelman aan met als resultaat dat de rechtbank heeft geoordeeld dat mevrouw Duisenberg geen gevoel voor humor heeft. Ai! Dat is wel een erg hard oordeel, al zou het waar zijn.


Eva en haar zusje Dayna hebben wel gevoel voor humor, zo vernam ik eerder deze avond over de telefoon."Dayna, wil je m'n vader aan de telefoon?". Het gaat nog wel even duren voordat dat zinnetje wordt veranderd in "Dayna, papa wil je spreken!". Tsja, dat krijg je als je pas na drie jaar zo ver bent dat je ook het derde kind kunt accepteren als zijnde van jou en niet van één van die anderen...


Ik heb een druk leven. De mevrouw van bedrijfsmaatschappelijk werk begreep vanmorgen niet hoe ik't allemaal doe. Nou, da's fijn. Wat rustiger aan doen dan maar. Even een tijdje niet studeren. Even een tijdje niet werken. Even een tijdje geen kind opvoeden. Even een tijdje geen ex twee maal per week op bezoekrecht laten komen. Even een tijdje geen weekendvader zijn. Even een tijdje niet sporten. Even een tijdje niet toneelspelen. Even een tijdje geen vaderschapsband opbouwen met een meisje van 3. Even een tijdje geen formulieren invullen. Even een tijdje geen huishoudelijk werk verrichten. Even een tijdje geen cursussen volgen. Even een tijdje niet lezen. Gewoon maar even een tijdje niet leven, dan maar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!