Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, december 19, 2004

Ballonnen



Googlewhack:

tandartsassistente veendam gevraagd



"Nadat wij stukjes brood dompelden in gesmolten kaas keken m'n zoon en ik naar de film "Amityville Curse". Om een of andere reden vond hij al gauw dat een computerspelletje genoeg opwinding bood...;-)


Om van zijn TV-verslaving een TV-gebruik te maken zijn wij van systeem veranderd. In plaats van geen TV kijken op te geven als straf mag hij vanaf heden juist wél TV kijken bij wijze van beloning.
Bijna een volle dag na de implementatie lijkt het al te werken: hij speelt heerlijk met speelgoed dat hij tijdens het opruimen tegenkomt waardoor het opruimen weliswaar langzaam gaat maar toch gestaag vordert. Zoiets als de toetreding van Turkije tot de EU dus eigenlijk. Het blijft mij verbazen dat de meest grote landen zich als jonge kinderen weten te gedragen bij onderhandelingen."Dat stukje woestijn is van mij!"-"Nee van mij want Vader heeft dat aan mij beloofd!"-"Maar ik had'm al voordat jij geboren was en Vader's lievelingetje werd!"-"Nietes!"-"Welles!" En deze is ook wel aardig:"Laten we samen in vrede op dit eiland wonen. De helft is voor jou en de andere helft is voor mij."-Goed. Maar dan wil ik wel de grootste helft."


Verreweg de meeste conflicten hoeven geen conflicten te zijn. Neem nu het feit dat m'n ex, de moeder van Ferdinand oftewel buurvrouw Johanna hier vanochtend was, voorafgegaan door haar nieuwe vriend, buurman Dudo. Er zijn mensen die een zekere wrok koesteren jegens de nieuwe vriend van hun ex maar sl dat nou een aardige gozer is? In het geval van buu...eh...Miriam is er iets soortgelijks aan de hand. Behalve dat het hier gaat om een dochter die ik niet kan zien wanneer ik wil maar wannneer het zo uitkomt. Ach, is nog altijd beter dan helemaal niet. Met dat dillemma zit ik dus een beetje: als een advocaat zou regelen dat ik Eva elk weekend zou kunnen zien zonder alimentatie te hoeven betalen omdat m'n ex'inkomen hoger is dan het mijne wat let haar dan om weer te verhuizen zonder mij het nieuwe adres te geven? Ik sta dan machteloos met m'n eventuele gerechtelijk bevel en kan mij gaan melden bij de redactie van Spoorloos.
Doe ik echter niets dan heerst de onzekerheid: af en toe een weekendje kunnen broer en zus dan samen spelen. En dan is er ook nog Dayna, Eva's zusje dat van mij kan zijn. Moet ik nu wel of geen band met haar opbouwen? Stel dat later uit een test blijkt dat zij wel uit mijn genenmateriaal is gebouwd wat moet ik haar dan vertellen? En als ik een band opbouw en zij blijkt niet door mij geproduceerd te zijn? En wat kan een advocaat hieraan doen?



Waarschijnlijk krijgen Alex en Maxima nooit met zo'n situatie te maken. Niet met Amalia en ook niet met het in de zomer verwachte kindje. Yep, Maxima is weer zwanger. Interessant rekensommetje: ervanuit gaande dat de cijfers kloppen en één op de tien kinderen zonder diens medeweten wordt opgevoed door de niet-biologische vader, hoeveel buitenechtelijke kinderen telt het koningshuis dan? Balen dat vanmiddag de speeltuin gesloten bleek te zijn. De speeltuin dicht op zondag! Hoe verzinnen ze het!? Gelukkig wist Ferdinand zich toch goed te vermaken met een bal en twee jongetjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!