Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, april 13, 2004

Echelon



De Staat der Nederlanden plant een uitbreiding van de mogelijkheid om telefoongesprekken af te luisteren maar, zo zegt een woordvoerder "Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling dat telefoonverkeer in Nederland wordt afgeluisterd." Ik vroeg Defensie waar het uitgebreidere netwerk dan wél voor gebruikt zal gaan worden:


Geachte dames, heren,


Hierbij treft U een internetverwijzing aan naar een artikel dat ondermeer handelt over het jaren geheim gehouden project
met de naam Echelon en de rol van de Groningse basis Zoutkamp daarin.


http://www2.fmg.uva.nl/sociosite/websoc/echelon.html


Kunt U in een reaktie aangeven wat de exacte reden is van de recente zeer grote uitbreiding van de mogelijkheid tot het aftappen van telefoonverkeer?
Volgens een artikel op de nieuwssite Nu.nl (http://www.nu.nl/news.jsp?n=304514&c=13) is het nadrukkelijk niet de bedoeling dat het systeem wordt gebruikt voor het aftappen van telefoonverkeer.
Persoonlijk vind ik dat wat verwarrend. Want waarom zou je afluister-apparatuur plaatsen als je dat niet gaat gebruiken om mensen af te luisteren?


Graag had ik van Uw dienst een verklaring hieromtrent.
Het antwoord:"Dit doen wij in verband met terrorisme-bestrijding"
acht ik niet voldoende.


Alvast mijn dank voor een inhoudelijk correct en afdoende antwoord.


Hoogachtend,






Miljoenen van die beesten worden jaarlijks langzaam gewurgd. Zou de internationale gemeenschap zieden van woede als zij erachter zouden komen dat wij, Het Volk Der Nederlanden, verantwoordelijk zijn voor de massale moord op kippen? Laat ons dat feit maar liever voor ons houden voor alle zekerheid. Het is maar goed dat onze gevederde voedselbronnen geen mooie grote ogen en lekkere zachte vachtjes hebben want anders...


De eierwarmhouder die buurvrouw Angélique ons op onze wereldreis had meegegeven werkte uitstekend, zo kon ik haar vanmorgen mededelen. Tevens kon ik tegenover haar mijn verbazing uitten over het feit dat onze woning maar liefst twee maal is bezocht door de paashaas, het afgelopen weekeinde. De beesten leven nog en ik heb een uurtje te besteden aan het huishouden vooraleer het tijd is aan de betaalde arbeid te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!