Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, april 14, 2004

Remkes



Had weliswaar een beetje last van een mix van verkoudheid en hooikoorts maar de pret op het werk was er niet minder om. De baas zelf kwam een handje helpen met de ontruiming ten behoeve van de schilderwerken en het uurtje uitwaaien op het Valeriusplein deed niet alleen de kinderen goed. Nog even over kinderen gesproken:
maandag nicht Maureen weer'ns gezien bij m'n moeder die gistermorgen Ferdinand naar school bracht zodat ik nog eventjes wat langer kon blijven liggen. Haar vader en moeder waren er ook. Haar broer helaas niet. Die was bij z'n vriendin. Dat ooit zo kleine neefje dat ik nog in z'n ziekenhuis-aquarium heb zien liggen heeft een vriendin! *Zucht* Waar blijft de tijd? Toen ik twaalf was had je geen moslims, liegende politici of ontevreden zoons in Zaandam die hun vader aan het zwaard rijgen. Of althans, zo leek het. Er was nog sprake van Goed en Kwaad (jawel, mét hoofdletters) en Zwart en Wit. De Tijden zijn veranderd. Maar zijn ze ook verbeterd?


Onderweg naar huis nog even staan kletsen met buurvrouw Janine en na het boodschappen halen kwam ik langs het huisje van buurvrouw Suzan die nog wat zaadjes voor mij had. Bij thuiskomst bleek de Ferman minder aandacht voor mij te hebben dan voor de telefoon. Maar ja, wat wil je ook als je je beste vriend aan de lijn hebt? Aan het begin van de avond hebben wij Eva haar kadootje nog even gebracht: van die loopschoentjes met een stuk touw eraan. De iets oudere lezer herinnert zich wellicht de omgekeerde emmertjes? Ook buurvrouw Miriam en diens andere dochter, Dayna, waren zeer gecharmeerd van het speelgoed wat een gezellig halfuurtje opleverde. In de loop van de avond kwam buurman Dudo nog even langs om de Ferman een goedenacht te wenchen.

Erwin van Reciprook is aangestoken door het "Schrijf ze een brief"-virus. Hij gebruikt het machtige wapen dat uit nauwelijks meer dan goedgeplaatste woorden bestaat tegen de macht van monopolist UPC. En U?


Minister Remkes wil de salarissen van ministers (vermoedelijk vooral als die "Remkes" heten) fors verhogen. Hier is wat hij op 16 december van 2003 te vertellen had over salarissen in Nederland. Samenvattend: iedereen moet langer werken voor hetzelfde salaris. Deze man, die dankzij zijn commissariaten bij diverse energiebedrijven (waaronder EGD en EPON) al aardig in de slappe was zit, vindt dus dat zijn ministerssalaris teveel achterblijft bij dat van topambtenaren. Waarom worden die dan niet verlaagd? Vergelijk bijvoorbeeld eens zijn nevenfuncties met die van Jan Marijnissen. Valt U het verschil ook op?


Ook het verschil in reakties valt op wanneer ik mensen wijs op hun kwalijke weg-gedrag; De een begint te schelden, de ander lacht je uit en weer een ander kan niets anders doen dan verbaasd kijken bij de opmerking dat "Rood" betekent dat je moet stoppen. Mensen wagen hun leven en dat van anderen door alle regels negerend in de ochtendspits één van de tien gevaarlijkste kruispunten van Nederland over te steken. En waarom? Voor ongeveer 12 seconden tijdswinst! Zijn er verkeersovertreders onder de lezers die mij ervan kunnen overtuigen dat dit slim is?


Wellicht net zo slim is het volgens mij om te ontkennen dat Irak in een staat van burgeroorlog verkeert die jij hoogstpersoonlijk hebt ontketend. Zoals George Junior een paar uurtjes geleden deed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!