Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, juni 19, 2003

Ontving van kliko deze anti-telefoonterreur-tip:.
Zeer fraai! Bedankt enzo...
Spammers hebben hun beste tijd gehad: Microsoft zit achter ze aan:
Nu vraag ik mij af, bij me eige: gaat Microsoft ook wat doen
aan die gasten van Hotmail die ongevraagd gebruikers-gegevens
verkopen?
Ik vermoed zomaar van niet...
Sinds 23 mei ontving ik 146 mailtjes in m'n hotmail-inbox.
En dat terwijl ik alleen de mensen van deze "service" mijn adres
heb doorgegeven. Gek he? Nodeloos te zeggen dat ik geen van de afzenders ken.
Uit de gebruikersovereenkomst:
Je gaat ermee akkoord dat Microsoft zich het recht voorbehoudt deze wijzigingen aan te brengen en dat het je verantwoordelijkheid is deze bepalingen en voorwaarden zelf regelmatig opnieuw te bekijken. Door de Passport-services te blijven gebruiken geef je aan in te stemmen met dergelijke wijzigingen.
En als je dat hebt gedaan mag je de bepalingen bekijken van "deelnemende" sites. Ook leuk. Komt die cursus snellezen toch nog van pas.
Eerst al dat getutoyeer. Daaruit blijkt al dat men geen respect heeft voor de klant.
Bovendien moet je dagelijks enige tientallen A-4'tjes doornemen
om je ervan ter verzekeren dat er geen bepalingen zijn veranderd.
Dat is fijn! Stel: Op het fietsen zonder reflector staat een kleine geldboete.
Je wordt opgepakt vanwege dit "vergrijp" en denkt bij jezelf "Ach, die paar tientjes."
Helaas: de tekst in de wetboeken is aangepast en op voornoemd vergrijp
staat als strafmaatregel "het zonder verdoving verwijderen van een geliefd
lichaamsdeel, naar persoonlijke voorkeur van de beul."
"Tsja, moet je maar dagelijks even de wetboeken doorworstelen
om te zien of er niets is gewijzigd..."
En over de door jou opgegeven persoonlijke gegevens:
Deze informatie dient ter ondersteuning van het ontwikkelen van aangepaste inhoud en reclame voor klanten die in een bepaald onderwerp zijn geïnteresseerd.
Hoe weten zij nou dat ik ben geïnteresseerd in een tandartsverzekering voor inwoners van Minnesota? Knap hoor?
Hier is pas écht fijn nieuws: misleidende reclame wordt verboden.
Was het dan nog niet verboden om mensen moedwillig voor te liegen
vraag je je dan misschien af. Nou, blijkbaar niet.
Heb vanochtend Eva ingeschreven op school. Toch weer een mijlpaal
en ja, voor mij een emotioneel moment: het babietje is een groot meisje
geworden. Als troost mocht ik van de directrice de twee-kleuren pen
houden waarmee de gegevens werden genoteerd. Lief he?
Heb nog uitgebreid staan kletsen met een moeder wiens naam mij helaas ontschoten is.
Tsja, zij vertelde mij die ooit toen ik nog niet met geheigentraining
bezig was...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!