Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, mei 10, 2022

Goed nieuws en kattenlog

Deze lolcat gaat over appen:


'Alle informatie op een rijtje zetten in een enkel e-mailbericht?
Neuh. 16 afzonderlijke WhatsApp-berichtjes sturen is veel irritanter.'

Goed nieuws vind ik dat ook steeds meer techgiganten eindelijk doorhebben dat wij maar een planeet hebben. Meer grondstoffen per jaar verbruiken dan Moeder Aarde kan aanmaken is uitsluitend handig voor egoïsten die veel winst willen maken op de korte termijn en het niet kan schelen dat zij een rotwereld achterlaten voor hun kinderen en kleinkinderen.

Zo staat er sinds kort in Nederland een robot oude iPhones uit elkaar te halen waarna van de losse componenten nieuwe producten gemaakt kunnen worden.
Superlief voor de natuur maar ook een beetje lijfsbehoud voor Apple: in het tempo waarmee nu grondstoffen uit de Aarde worden gehaald is er over twintig jaar (da's best snel al) een chronisch tekort aan diverse metalen en kúnnen er eenvoudigweg geen nieuwe smartphones - of televisiestoestellen of automotorblokken, et cetera - meer worden geproduceerd.

Billy de Kat zaliger sliep vroeger graag op het logeerbed waar mijn oudste dochter op sliep als zij een papa-weekend had. Het matras look lekker naar haar.



In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/TerrebelAuthortainer

Meer lezen? Mijn verhalenbundels

4 opmerkingen:

  1. Goed idee zo'n robot. Die kan nuttig werk verrichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van sommige grondstoffen zijn nu al de aantallen zo klein dat er problemen ontstaan.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. toen ik mijn kat nog had, die lag of zat graag in mijn nek , iedereen zei dat ze naar mijn parfum rook
    maar een kat op zich is wel heel proper
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien nóg beter wanneer mensen een redelijk salaris zouden kunnen verdienen met het spul demonteren maar goed, alle beetjes helpen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!