Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juni 06, 2018

'Iedereen die niet werkt voor het geld dat-ie ontvangt is een profiteur!'

'Iedereen die niet werkt voor het geld dat-ie ontvangt is een profiteur!'

-'Dus jij vindt jouw vader een profiteur?'

'Ja maar hij heeft gewerkt en zijn uitkering dus verdiend.'

-'Dus mensen verdienen een uitkering wanneer zij in het verleden hebben gewerkt?'

'Ja maar dat geldt niet voor iedereen.'

-'Behalve voor jouw vader? En voor hem wordt een uitzondering gemaakt omdat...?'

'Nou eh, omdat hij heeft gewerkt voor hij een uitkering ontving.'

-'De uitzondering geldt dus voor iedereen die nu een uitkering heeft maar in het verleden heeft gewerkt?'

'Ja, precies. Maar eh nee...eh...'

===================================
Behalve dat mensen vaak niet naar zichzelf luisteren wanneer zij iets zeggen blijft de vraag: wanneer een systeem niet werkt, moet het syteem dan aan de mensen worden aangepast of omgekeerd? En als de ene persoon van het systeem mag profiteren, waarom zou een ander dat dan niet mogen?




In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

4 opmerkingen:

  1. Dat ze werkloze aan het werk willen helpen kan ik alleen maar waarderen. Wie niet, maar niet tegen een loon wat ruim onder het gewone loon licht, dat is gewoon uitbuiting.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, een moeilijk onderwerp, en er zijn toch altijd uitzonderingen op de regel
    Ik ga iedere dag werken voor m'n centen, ze brengen me niks
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, mensen moeten eerst geld in de pot stoppen voor ze er weer wat uithalen. Anders neem je alleen, en je moet ook geven. Door omstandigheden kan het wel eens profiteursistisch uitpakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben en blijf nog steeds een voorstander van het basisloon die aan iedereen wordt gegeven zodat niemand op de andere jaloers kan zijn,want daar draait het eigenlijk om: jaloezie. Solidariteit is iets dat nog weinig mensen kennen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!