Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, mei 02, 2016

Virtueel gesprek

Virtueel gesprek met een VVD-stemmer

'Ja, ik vind dat alles wat meer kost dan oplevert slecht is voor de economie en dus weg moet. Een buurthuis dat zichzelf niet kan bedruipen moet maar weg. Hetzelfde geldt voor een theater of een bibliotheek. Wat heb je nou aan cultuur? En als mensen een dure opleiding als een universitaire studie niet kunnen betalen moeten zij die maar niet volgen.'

'Dus alles wat meer kost dan oplevert moet weg en als je iets niet kunt betalen moet je het niet kopen?'

'Ja, precies. Dat vind ik!'

-'Dat betekent dat jij jouw oma weg wil hebben, hypotheekrente aftrek wil afschaffen en vindt dat de voetbalclub van jouw zoontje moet worden opgeheven en jij moet sparen om zijn opleiding van tienduizenden euro's te betalen.'

'Huh?'

-'Jouw oma kost de maatschappij met haar AOW en zorgkosten meer dan zij oplevert. De HRA kost de maatschappij 18 miljard euro per jaar en levert geen cent op en de voetbalclub van jouw zoontje kost niet alleen meer geld dan het oplevert maar neemt ook veel ruimte in die bijvoorbeeld kan worden ingenomen door winstgevende bedrijven. Als hij het geld er niet voor heeft vindt jij dus dat jouw zoon niet mag studeren.'

'Ja maar dat is wat anders! Mijn oma is een bijzonder mens en haar waarde is niet in geld uit te drukken; zonder HRA kan ik mijn hypotheek niet aflossen en voetbal is belangrijk voor de ontwikkeling van mijn zoon en een stuk Nederlandse cultuur en zonder goede opleiding maakt hij minder kans op de arbeidsmarkt! Daarom moet niet alles worden afgeschaft alleen maar omdat het meer kost dan oplevert en mogen mensen soms best iets aanschaffen ook al kunnen zij zich dat niet veroorloven.'

-'Jij bent snel van mening veranderd, zeg!'

'Huh?'

Hier een (Engelstalig) filmpje over mening veranderen:



(Let wel: het zijn geen feiten die de mening van mensen veranderen!)

==========================

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden.

3 opmerkingen:

  1. Mensen kijk bij afschaffen alleen naar andere en houden naar zichzelf. Dat zal wel nooit veranderen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, welke bril men opzet is hoe men tegen de wereld aankijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn eerste gedachte was ook aan de ouderen pffttt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!