Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, april 01, 2014

Biologisch eten is niet de oplossing

Het werd een mooie avond gisteren en vandaag was ik de hele dag onder de pannen tijdens film- en foto-opnames. Nu is het de beurt aan de mensen van de postproductie. De beelden worden vast heel mooi!
Zo zag het er vanmorgen uit op de filmlocatie:

Het zou mooi zijn als wij voortaan als consument ook 'lelijk' groente en fruit zouden willen kopen. Veertig procent wordt door producenten weggegooid voordat het in de supermarkt ligt. Eenvoudigweg omdat wij (u en ik natuurlijk uitgezonderd maar vrijwel alle andere consumenten wél) weigeren sinaasappels te kopen die niet mooi oranje zijn en appels met een plekje laten liggen. Sukkels zijn we eigenlijk ook met z'n allen. Behalve u natuurlijk. Toch?

En waarom eten wij bijna allemaal elke dag vlees? Twee maal per week is meer dan voldoende en zal de hedendaagse massale veeteelt tegengaan! En nee, biologisch voedsel is niet de oplossing: daar is te weinig ruimte voor en zijn er te veel mensen. Om iedereen op aarde te voorzien van biologisch gekweekt voedsel zouden wij de oceanen moeten dempen (of een paar miljard mensen moeten ombrengen) voor voldoende landbouwgrond én er nog twee aardes bij moeten zien te vinden. Een beetje onpraktisch. Voortaan genoegen nemen met minder lijkt de beste oplossing. En dan heb ik het niet over minder Marokkanen...

Het zal u niet ontgaan zijn, de uittocht bij de PVV nu zelfs raadsleden van die partij niet langer geassocieerd willen worden met een racist. Een aantal van hen steunt echter zijn gedachtegoed al vinden zij zijn uitspraken te grof. Daarom zullen zij aan volgende verkiezingen deelnemen als de VVG (Vrienden van Geert). De leider (en enig lid) van de PVV - Geert Wilders dus - haalde lacherig de schouders op en zei: 'Ach, het is een vrij land. Ze doen maar. Al ben ik wel in hen teleurgesteld dat zij zomaar de PVV de rug toekeren. Maar gelukkig heb ik ze niet nodig want ik heb het volk achter mij staan.'

In de supermarkt vandaag zag ik dit:
Ja, inderdaad: Sinterklaas snoepgoed!

Het moet niet veel gekker worden.

En hierbij een overdenking: wanneer u aarzelt, waarom doet u dat eigenlijk?

(Via collega weblogger Di Mario)

7 opmerkingen:

  1. Meestal koop ik geen groenten fruit en vlees in de supermarkt maar bij de groentenman en de ambachtelijk slagerij.Maar dat zal niet heel veel uitmaken want ook dáár wordt gekozen voor de "mooiste producten voor de klant!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een gouden regel, bij twijfel niet doen. Dat is iets waar ik me al jaren aan hou. Wij eten wel elke dag vlees, maar dan kleinere porties, zodat je ook minder krijgt.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind de paaseieren al vroeg...maar dit slaat echt alles whahaha

    Nu voordeel van in een dorp wonen is kopen bij de tuinder...verser kan bijna niet.

    Mooi filmpje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou me niet echt bezig met eten. Ik eet wel, met mate en meestal met smaak. Dat is goed, voor mij tenminste .. Want elke seconde telt. Als je dat bewust bent dan ben je al op de helft. Want dan begrijp je .. en ervaar je de gevolgen van je keuzes. Bewust.

    Oja die foto is gaaf. Die ene vogel in die dreigende lucht. Mooi plaatje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We lopen hoe dan ook met te veel mensen rond, en de prognose is dat tegen 2100 de populatie met 100% zal zijn toegenomen.
    Hoe zal dat gaan? :/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Help lieve jongen, waar is die aprilgrap nou? *wink, big smile*

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alle beetjes helpen, en verspilling moet worden tegengegaan. En ik denk dat we best een eind komen op den duur. Of hoop, maar hoop doet leven.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!