Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juli 02, 2013

Gedragen

Gisteravond trakteerden mijn vriendin en ik elkaar op een etentje in een Sushi bar met het 19 maanden samen zijn:

Eerder op de dag vierden wij dat mijn zoon over is naar het vierde leerjaar van het Gymnasium. Als cadeautje kreeg hij een bioscoopbezoekje. Indespicable Me 2 is een uitermate geestige film; zeer onderhoudend en brengt bovendien de boodschap (familiebanden, liefde en vriendschap zijn belangrijker dan geld en macht) over zonder belerend te zijn.

Vanavond ga ik nog wat vieren: ik mag dan naar de einde bassisschool-musical van mijn dochter. Mijn kleine meisje wordt een jonge vrouw...Gelukkig ben ik niet emotioneel aangelegd (Mijn zoon zou nu zeggen: 'Kuch!'). Persoonlijk is het mij een voorrecht om mijn kinderen te helpen zich voor te bereiden op 'de grote boze buitenwereld'.

Weet u nog dat Nederland op de achterste benen stond toen besloten werd het volk van Griekenland te helpen omdat hun regering jarenlang een slecht economisch beleid had gevoerd? Dus waarom protesteert niemand nu Nederland het volk van Duitsland wil helpen omdat hun regering jarenlang verzuimd heeft naar waarschuwingen te luisteren en daarom dijken niet heeft verhoogd? Vinden wij Duitsers gewoon aardiger dan Grieken? Of is het omdat het nu opeens heel dichtbij komt en wij zelf stiekem ook wel hulp willen wanneer wij zelf in de problemen komen? En wat als wij bij elke beslissing 'het volk' laten beslissen?

Alle macht aan het volk? Alsjeblieft niet, zeg! En welk deel van het volk zou dan het land moeten besturen? Mannen, vrouwen, Telegraaflezers of lezers van de NRC? Autoliefhebbers of wandelaars? Alcoholisten of minderjarigen? En wie zou bepalen wie het voor het zeggen krijgt in zo'n systeem? De meerderheid? Tsja, de meerderheid van de mensen heeft twee benen. Dat houdt dus in dat mensen met één been het stemrecht wordt ontnomen. En zo kan ik wel een tijdje doorgaan.

Leuk systeem hoor, democratie. Alleen jammer dat veel gekozen volksvertegenwoordigers hun verkiezingsoverwinning beschouwen als mandaat om zich als een dictator te gedragen.

7 opmerkingen:

  1. bij jullie wordt dus ook gefeest !
    van harte enz.
    de europese zorgen laat ik nu even voor wat ze zijn.
    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Persoonlijk zou ik een dijk bouwen tussen de nederlandse en duitse grens, maar dat zal ik wel niet erdoorheen krijgen ;-) Er zijn maar weinig regeringen waar het volk beter van wordt. En dan bedoel ik ook iedereen. Dus niet alleen de rijken.

    Love As Always
    di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. *proost*
    op jullie samenzijn!

    ik wens jullie nog een hele mooie en liefdevolle tijd samen! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 19 maanden, dat kan al tellen, hopelijk komen er vele jaren bij want jullie zien er gelukkig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gezegd lieve Terrebel, en weer maar eens ben ik het helemaal met je eens. Zouden we dan toch soulmates zijn?
    Maar waar zijn mijn manieren... proficiat voor het samenzijn en het slagen van zoon én dochter! Nu ja, de appel valt niet ver van de boom hé?
    OT: bedankt voor de link, hihihilarisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat, zoals je al zegt, er gebeurt veel in zo'n tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Democratie werkt pas echt als mensen na gaan denken alvorens ze stemmen, en als ze dan nog fout kiezen hebben ze niet goed genoeg nagedacht.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!