Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, augustus 21, 2012

Woningcorporatie

Voor hen die meeleven: mijn moeder kreeg gisteren een nieuwe ader in haar rechterbeen en maakt het erg goed!

Minder goed gaat't met het vermogen tot communiceren van veel mensen. Neem de woordvoerder communicatie van Vodafone, vanmiddag op de radio: 'Klanten die momenteel geen internetverbinding hebben raden wij aan ons Twitteraccount in de gaten te houden.' Ja, u leest het goed: wie geen internet heeft wordt aangeraden op internet te kijken!

Weer zo'n typisch voorbeeld van miscommunicatie waarover ik een stukje aan het voorbereiden ben voor Amsterdam Centraal.

Over communicatie kan ook EnergieDirect nog wat leren. Nadat ik daar als klant opstapte kreeg ik een enquête op de e-mail van TNS-Nipo, het bekende ondervragingsbureau. Terwijl ik EnergieDirect nooit toestemming heb gegeven mijn gegevens aan derden door te spelen. Met deze actie is men in overtreding van zowel Nederlandse alsook Europese privacy-wetgeving.

Uiteraard liet ik hen dat weten. TNS-Nipo reageerde door mij nogmaals te vragen de enquête in te vullen zonder in te gaan op mijn opmerking. Daar krijgen ze nog spijt van als ik de Europese Commissie op hen af stuur en zij en hun opdrachtgever een flinke boete mogen betalen...gna, gna, gna!

Gisteren reden wij door Wijchen, Duiven en Ede en vandaag waren Papendrecht en Zwijndrecht aan de beurt. Nadat ik vanmorgen werd gewekt door mensen van het hoveniersbedrijf dat door de woningbouw is ingehuurd om van de gemeenschappelijke binnentuin een kijktuin te maken. Geen buurtbarbecues dus meer, geen kinderen meer in opblaasbadjes, geen fietsen meer op de binnenplaats, geen fruitbomen of door buurtbewoners onderhouden groentetuintjes meer.

Uiteraard zijn de bewoners niet geïnformeerd over de komst van de hoveniers en sprak ik hen hierop aan. Volgens het woningbedrijf had de hovenier ons moeten inlichten en volgens de hovenier is dat de taak van de woningcorporatie.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Tony Scott en Scott McKenzie

7 opmerkingen:

  1. Nou ik kijk eigenlijk nérgens meer gek van op sinds men van overheidswegen een website maakte waar digibeten zich kunnen melden om een "bootcamp "te kunnen volgen om van hun "digibeetschap" af te kunnen komen .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Communicatie: hoe meer er gecommuniceerd kan worden hoe meer er misgecomminiceerd word.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is het zelfde als bij zeelandnet. Bel je voor een internetstoring krijg je de melding dat je ook op internet hun helpdesk kunt raadplegen. TROLLOL

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geloof dat het overal hetzelfde is met het internet ! Geniet van de stilte mijn kleine groooooooooooote vriend !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De logica is soms ver te zoeken zoals bij dat twitteren indien geen internet.
    Goed om horen dat je moeder het goed stelt. toch nog goed nieuws in deze kafka-vertoning genaamd aarde !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij bedoelde wel via een ander internet toegangspunt. Maar ja, het bleef slecht. Ook al was hun storing voorbij. Volgens mij toegepast door KPN.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantastisch lieve Terrebel dat het goed gelukt is bij je moeder! Ja hoor, ik leef me je mee... doe ik dat dan niet altijd?
    En wat die communicatie betreft: mensen zijn daar tegenwoordig heel slecht in, vroeger was dat beslist anders. Of zie ik dat mis en word zo oud dat ik alles vroeger beter vond? *wink, big smile*

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!

Deel dit bericht