Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, augustus 31, 2012

Rond (Een verhaaltje)

Het was een aflopende zaak en dat wisten zij allebei. 
Met tranen in de ogen pakte de zuster een verse luier uit de kast 
om de oude dame nog éénmaal te verschonen.

'Kom 'ns dichterbij, meisje.'
Ze was ver in de 40 en moest glimlachen omdat ze 'meisje' werd genoemd.

De patiënte wees op het naamplaatje op de verpleegstersjas en zei: 
'Vroeger, als kleuterjuf, had ik een meisje op de groep met jouw naam. Wist je dat?'

-'Ja, dat was ik, juf.'

'Het is goed zo, lieverd. Ooit verwisselde ik jouw luier en nu jij de mijne. 
De cirkel is rond.'


=============
Een paar verhalenbundels van mij zijn te koop. Ook als e-book:
http://www.lulu.com/spotlight/Terrebel 

5 opmerkingen:

  1. who.. even brok in mijn keel. Doet me even aan dingen denken van een paar jaar geleden.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, de cirkel is rond..
    En zo hoort het te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het hele leven was een aflopende zaak, en dat wist men toen al!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, nu heb je me even.... *slikken*

    BeantwoordenVerwijderen
  5. MOOI inderdaad ,met hoofdletters !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!