Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juli 10, 2012

Steun

Niet altijd gaan de dingen precies zoals je wilt. Je stemt op een bepaalde partij en een andere partij wint de verkiezingen; je wedt op een voetbalteam en een ander wint het EK; je denkt dat je zoon gewoon overgaat naar het volgend leerjaar maar helaas blijft hij zitten...

Aangezien hij het eerste leerjaar doubleerde omdat ons huis was afgefikt en maandenlang zijn bureau een kleedje op de grond was in een afbraakpand, moet hij van school af.

En naar een andere school dus. Klein probleem: de inschrijvingen zijn op 1april gesloten. Blijkbaar wordt van ouders verwacht dat zij in maart al weten dat in juli hun zoon of dochter blijft zitten.

Toen wij het nieuws vanmorgen kregen hebben wij direct een aantal scholen benaderd. Twee ervan hebben inmiddels laten weten vol te zitten en dus gaat de zoektocht verder.

Het kan nog lastig worden want m'n zoon is naast leergierig gewoon leerplichtig maar als alle scholen vol zitten riskeren wij een boete van de Onderwijsinspectie.

Weet u toevallig een middelbare school in de regio Amsterdam met plek voor een heuse beta-student in 4VWO, 3VWO of desnoods in 4HAVO, dan horen wij dat graag. Ook andere oplossingen zijn natuurlijk welkom. Net als uitingen van steun...

Update: Dank voor de tips en steunbetuigingen! Morgen hebben wij een gesprek op een mogelijke nieuwe school. Ik houd u op de hoogte!

14 opmerkingen:

  1. Anoniem23:05

    Blijven zitten is al balen, moet je ook nog naar andere school en blijkt alles nog vol te zitten ook. Drie dubbel pech. Hoop dat jullie top school vinden als kan beetje in de buurt.

    Succes!!!!!

    Ctje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier dan maar een blijk van steun.
    Even doorzoeken, dan moet je wel wat vinden!
    Anders deugt er iets compleet niet.
    Iets verplichten wat niet beschikbaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel liefs en een sterkte vanuit Shanghai! Ik steun je virtueel waar ik ook ben, Lief! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dat is spijtig.
    Succes met zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Belachelijk!
    Het is maar goed dat je hierboven nog even oproept om het netjes te houden.
    Krijg namelijk tegen mijn gewoonte in behoefte om ongelooflijk te gaan schelden op degenen die die regeltjes hebben verzonnen waardoor het iemand zo goed als onmogelijk wordt gemaakt onderwijs te volgen.
    Stelletje...deskundigen!!!!

    Sterkte met jullie zoektocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een totale onzin zeg dat je dan van school af moet. Ze kunnen toch ook naar de omstandigheden kijken. Trouwens, ik vind dat school ook wel eerder aan de bel had mogen trekken als ze hadden gezien dat het kantje boord was. Dan had je al ergens rekening mee kunnen houden. Hier is nog wel ruimte in de buurt... die creër ik nog wel voor hem. Sterkte.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik begrijp hélemaal niets meer van het huidige onderwijs dat kinderen die niét willen verplicht naar school te gaan en kinderen die gráág willen met allerlei vreemde regeltjes dwars zit .
    Helaas ,ik kan niet meer doen dan hopen dat het je gaat lukken tijdig een fijne school voor je zoon te vinden , ik zou inderdaad zeggen dat ook de school hier wel iets eerder aan de bel had mogen trekken en misschien kun je de schoolleiding motiveren je te helpen bij het zoeken van een nieuw plekje !Ik wens je héél veel succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Belachelijk!(2)
    Iemand die wil leren en door omstandigheden is blijven zitten en dan onverhoopt nogmaals doubleert het zo lastig te maken.

    Er zijn zoveel jonge mensen die op een bepaald moment de middelbare school even niet meer zien zitten.
    Daar leerplichtambtenaren op afsturen werkt nauwelijks.
    Het kost heel veel geld om schooluitvallers op een later tijdstip tweedekansonderwijs te geven.

    Ergo:
    1-Degenen die willen leren gewoon een jaar laten overdoen.
    2-Een alternatief geven voor hen die van het reguliere onderwijs balen.
    Bied ze de mogelijkheid om met verf, computers, muziek, taal enz. enz. te experimenteren.
    Een school waar je kan ontdekken waar je werkelijke talenten liggen.
    Karel Appel moest een paar jaar in de kapperszaak van zijn vader werken.
    Toen hij op 21-jarige leeftijd alsnog aan de rijksacademie ging studeren werd hij door zijn ouders op straat gezet.
    Bill Gates en Paul Allen hackten de computerterminal van hun prep-school.
    Mick Jagger liet zijn studie aan de London School of Economics vallen.
    Harry Mulisch bleef na het zakken voor een herexamen weg van school.

    Ik ben ervan overtuigd dat het met de jongeheer F.Weijnschenk ook wel goed komt.
    Kan toch bijna niet missen met zo'n fantastische vader.

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wil/Zizy14:05

    Mijn Bek .(pardon) valt hier van open.. het is toch niet te geloven.. en wat ik ook niet begrijp is, als je in je eerste leerjaar zit en je haalt dit niet.. dus je doubleert.. dat je dan dat jaar niet over mag doen .. en gewoon maar van school moet.. ???? en dat ze ook geen rekening houden met omstandigheden.. YAK. en ja nog gekker is dat je voor i april in moet schrijven .. echt weer typisch HOLLAND dit ..alhoewel ik niet weet hoe het in andere landen gaat ..hahaha.. Ik hoop dat je nog wat mag vinden .. Scheidam lijkt mij een beetje tever weg ;-)

    liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leren moet iedereen, tot je dood, en erna ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dan moet hij maar hier in Belgie bij iemand van de bloggers logeren en hier zijn studie afmaken.
    neen, iets anders kan ik van hieruit niet voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank voor de tips en steunbetuigingen! Morgen hebben wij een gesprek op een mogelijke nieuwe school. Ik houd u op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Denk dat het niet zo slecht is naar een andere school te gaan, want een derde keer dezelfde school, leraren en leerstof gaat waarschijnlijk alleen vervelen. Maar dat je dan voor 1 april elders ingeschreven had moeten hebben, dat bestaat alleen in Nederland geloof ik?!

    Gelukkig heb je een gesprek met een school.Dat hij aangenomen mag worden én het erg goed mag gaan bevallen.

    Zal voor jullie duimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oei lieve Terrebel, dat is heel wat minder als nieuws! Ik hoop zo voor jullie dat er ondertussen een oplossing is gevonden... Ik begrijp maar niet dat ze de leerPLICHT aan de jeugd opleggen maar niet de AANNEEMplicht aan de scholen... Ik duim voor jullie!
    OT: de titel was 'Stad zoekt een Moordenaar' met Peter Lorre in de hoofdrol...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!