Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, juni 10, 2012

Figurant

Door de Kalverstraat loopt een gezin: vader, moeder, zoon en dochter. Moeder en dochter met een keurig hoofddoekje om. Alle gezinsleden hebben een egale lichtbruine huidskleur en zijn duidelijk niet van 'Hollandse' komaf. De vader loopt trots iets voor zijn gezin uit. Hij draagt een trotse grijns. En een knaloranje 'Hup Holland!'-sjaal.

Natuurlijk waren ook wij ietwat teleurgesteld toen bleek dat het Nederlands voetbalelftal de tegenstander onderschat leek te hebben en met 0 tegen 1 verloor van het team van Denemarken.

Toen wij eerder die dag door de stad liepen wisten wij nog niet wat er die avond met het voetballen zou gebeuren. Wij kochten een droogrek en een zestal (tweedehands) boeken voor twee tientjes.

Het was vrij druk in de kassa-rij maar als je daarin staat in een boekwinkel hoef je je natuurlijk niet te vervelen: je hebt immers wat te lezen bij je?

Dat heb ik ook vandaag op de set van een TV-programma waar ik mag rondlopen als figurant.

9 opmerkingen:

  1. veel leesplezier dan maar.
    En over dat voetbal zal ik het maar niet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zijn ook wel mensen die heel stiekem alleen maar blij zijn dat er door Nederland verloren werd ..... die zijn gewoon blij als dit allesoverheersende oranjegedoe voorbij is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En? Welk tv programma moeten we gaan kijken om je te zien?
    Heerlijk boekwinkels en boeken........ Zelfs met een tegenvallend oranje...
    Grtzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Denk nou maar niet dat ze verloren hebben door onderschatting. Dat komt gewoon door het doelpunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahaha, die reactie van Rene, schitterend. Tja, nu kan ik er wel om lachen. Ach.... Ik was gisteren met Shirel aan het kijken. Ze wilde uiteindelijk in de 75ste minuut weg. Ik heb er geen moment om getreurd.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel leesplezier Terrebel, maar vandaag toch nog meer figurantenplezier, want dat heb je niet elke dag hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ondanks de grote drukte lees ik elke dag en dat is geestelijk gezond ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je figurant mag zijn.
    Nederland heeft de Denen niet onderschat. Zoals ik het zag was Nederland stukken beter, alleen lukte het ze niet om te scoren. Volgende keer beter hoop ik.
    Groet, Fokko

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voetbal, wat maakt het uit. Genieten kan je ook zonder voetbal.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!