Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, november 24, 2011

Zakenlieden

Kwam er vandaag achter dat niet alleen mijn eerste maar ook mijn tweede verhalenbundel gewoon te koop is via Amazon. Tof, niet? De bedoeling is dat eerdaags bundel 1 en 2 samen in Engelse vertaling te krijgen zullen zijn. Misschien zelfs nog voor de kerst!

Vandaag (Thanksgiving! Een feestdag voor de meeste Amerikanen maar zeer zeker niet voor kalkoenen...) een bijzonder nuttig gesprek gevoerd met een marketing-coach, een oudtante op visite gehad, een sprookje geschreven (heel binnenkort hier (*klik*) te lezen, een wasje gedraaid en naar de fysio geweest.

Intussen ook weer een hoofdstuk toegevoegd aan de roman die ik eind deze maand af wil hebben en een paar opdrachten binnen gehaald. En m'n administratie gedaan. Deels. Maar toch. En dat allemaal terwijl ik zo graag lui ben! Ik ben van mening dat de planeet er beter uit zou zien wanneer mensen vaker lui zouden zijn. Weet u toevallig of daar al'ns onderzoek naar is gedaan?

Naar verluidt startte een zekere gedoogpartij onlangs een onderzoek naar de terugkeer van de gulden. Zo'n onderzoek mag de burgers natuurlijk best een miljoentje of wat aan belastinggeld kosten. Misschien wil de heer Dion Graus er belangeloos aan meewerken voor dezelfde gage (100.000 euro per jaar) als waarvoor hij in de onderzoekscommissie zat waar hij onlangs uitstapte toen bleek dat hij zich niet had voorbereid niet de vragen mocht stellen die hij wilde stellen. Natuurlijk mocht de heer Graus wel degelijk intelligente vragen stellen maar dat vindt hij gewoon te moeilijk en daarom loog hij daar liever over. Want in liegen is hij na jaren ervaring een heuse expert.

Mogelijk zou het uit de Eurozone stappen goed zijn voor de export-positie van Nederland. Ik zeg: pak het dan meteen góed aan en ga terug naar de tijd van de Florijn (Overigens afgeleid van Florence, de bankiersstad in Italië...)! Meteen ook maar de slavernij herinvoeren waardoor de produktie-kosten van Nederlandse produkten lekker ver omlaag gaan en voilá...! Net als in De Gouden Eeuw staat Nederland weer fier aan top!

Nu wij het toch over slavernij hebben: ook nu bestaat dat nog. Kijk maar naar de uitbuiting van Poolse gastarbeiders en jonge meiden die met valse beloftes naar Nederland worden gelokt door "zakenlieden".

10 opmerkingen:

  1. Mijn boeken verkoop ik alleen in papier vorm, dan weet ik bijna zeker dat mensen het ook echt lezen.Het gaat mij niet om aantallen, maar om de lezer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn niet, als mensen boeken ook daadwerkelijk lezen. Of ze die nu via Amazon hebben gekocht of via de Oprah Bookclub. Natuurlijk zijn ze na een jaar nog netjes in het plastic want ze mogen natuurlijk niet vies worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Buitengewoon gaaf als je op Amazon te vinden bent! kan me voorstellen dat je best een beetje trots bent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil best terug naar Florence... Een heerlijke vakantie heb ik daar destijds gehad. Wel al met de euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeg, je mag lekker doorstrepen wat je wilt, maar hij mocht vragen wat die maar wilde hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi de Amazon berichten. Ik werd blij toen je het hier over kalkoenen ging hebben in het Land van Amazon, maar helaas ging je niet in op de gratieverlening aan twee kalkoenen door Barrak Zelf. Zo nobel. Toch een vermelding waard...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad, René. Dion mocht zeggen wat hij wilde. Daarom staat in mijn stukje dan ook dat hij loog toen hij beweerde dat dat niet zo was. En dat doorstrepen is een grap van mij, natuurlijk. Een paar woorden weghalen kost veel minder moeite dan ze eerst in te typen en dan pas door te strepen...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben trots op je Terrence , en ieder boek die Ollie koopt is uitgelezen !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb één kalkoen gered. Deze beland dus niet op het bord van een bolle amerikaan. Er zijn zat alternatieven voor een TG maaltijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb plaatsvervangende fierheid voor jou Terrebel, wawww jij bent nu één van de groten... toch? En je krijgt zo een groter publiek via Amazon... of zie ik dat verkeerd?
    OT: jij in je Javaanse batik-overhemd tussen al lak, leer, rubber, latex en zelfs plastic? Daar zou ik toch graag eens een fotoke van zien! *wink, big smile*
    Bedankt voor je mee-leven hoor, je bent een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!