Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, augustus 19, 2009

Geert

Zomaar onverwacht een vrije ochtend! Zo kwam ik te luisteren naar oud-collega Kevin Johns via een online radiosignaal terwijl ik wat foto's op m'n harde schijf sorteerde en ondermeer een paar daarvan verstuurde naar de dame die haar e-mail adres had achtergelaten op mijn dijbeen tijdens het Droomfestival afgelopen zaterdag...;-)

Gisteren mocht ik wat kleding passen ten behoeve van een optreden komende zaterdagavond en eergisteren genoot ik ook al van werk! Ik heb't toch maar goed...

Dan heb ik zo'n medelijden met al die chagrijnen die geen idee hebben hoe je lol moet maken en daarom maar proberen het plezier van anderen te vergallen onder het mom van:"Ik geen fijn leven, hullie geen fijn leven".

Dat Blonde Geert wil weten hoeveel geld allochtonen de Nederlandse samenleving nu eigenlijk kosten was natuurlijk makkelijk scoren. Sterker nog: het was een schot voor open doel. Jammer alleen dat het het eigen doel was...Dat zal ik even toelichten. De politicus wiens ideeën door Fatima Elatik worden vergeleken met die van Hitler (En ik geef haar gelijk. Overigens: de personen worden NIET met elkaar vergeleken) wil allochtonen die per saldo niet bijdragen aan onze maatschappij de grens overzetten. Prima plan! Laten we van elke bevolkingsgroep (Ik bedoel, we kijken niet naar individuen, dat is ouderwets) de plussen en minnen naast elkaar zetten en de groepen die teveel "in de min" staan het land uit zetten.
Dus wég met bejaarden, bijstandsmoeders en chronisch zieken. Wég met commissieleden die weinig meer doen dan bonussen incasseren voor werk dat ze niet doen. Wég met de topmensen in de zorg die de maatschappij meer geld kosten dan opleveren. Wég met kinderen want -ken je nagaan- die betalen niet eens belasting! En laten we meteen ook even uitrekenen wat de gemiddelde politicus de maatschappij kost. Een beetje raadslid incasseert (bruto) al gauw zo'n 1000 euro per maand aan gemeenschapsgeld en levert (in geld gesproken) zo goed als niets op. Wég ermee dus. Regel jij dat even Geert?

De link van vandaag maakt het mogelijk om liedjes van de harde schijf om te zetten in een HTML-code zodat mensen het liedje rechtstreeks van blog of website kunnen afluisteren.

Omdat het lastig is om foto's van jezelf te maken hierbij een foto van een vriendin en mij gemaakt door een bevriende fotograaf tijdens het recente Droomfestival. (Déja vu!! Wel even omlaag scrollen):
















Een filmpje:


Nog een filmpje:




Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Kim Dae-jung en dat van Don Hewitt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!