Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, december 07, 2008

Zo

Sinds kort heeft ook m'n zoon een (Engelstalig) weblog. Stoer he? Kijk maar eens op http://my-no-news.blogspot.com

Omdat Albert Heijn zelf geen weblog heeft plaats ik mijn vragen aan hen en de antwoorden daarop op m'n vragen-weblog. Zo is hier te lezen hoe zij reageerden op mijn laatste vraag.

Op de vraag waarom het donderdag met mij erin opgenomen item van de Jakhalzen over Sinterklaas niet is uitgezonden in De Wereld Draait Door kreeg ik te horen dat de redaktie het te controversieel vond om te melden dat Sinterklaas geen racist is. Beweren dat Sinterklaas een racist is valt onder vrijheid van meningsuiting maar het tegenovergestelde is niet geschikt voor uitzending. Vandaar dat U van mij een samenvatting krijgt.

De bewering stelt dat Sinterklaas misschien een beetje ouderwets is en met z'n tijd moet meegaan. Aangezien bijvoorbeeld de Goedheiligman zelf van Turkse origine is moet hij misschien wat Turkse hulpjes inhuren. Ook is Sinterklaas overtuigd Katholiek dus zou het niet logischer zijn als hij priesters en misdienaartjes meesleepte als zijn gevolg? Maar misschien kunnen de hulpjes van de Kerstman worden gevraagd een paar weken eerder naar Nederland te komen om de Sint te helpen met het uitdelen van cadeautjes. Dat was alles maar dat mag dus niet worden gezegd want het is niet politiek correct. De publieke mening is dat Sinterklaas een racist is die graag zwarte mensen onderdrukt en als slaven gebruikt. Alleen die mening mag in het openbaar worden verkondigd. Zo zit blijkbaar de wereld in elkaar.

Je mag ook niet zeggen dat Hitler een aardige, voorkomende en charmante man was. Nou, van mij mag dat wel. Ook massamoordenaars zijn maar mensen met gewone menselijke eigenschappen. Ghandi sloeg zijn vrouw en in het vrouwencafé mogen geen mannen komen en ik werd ooit afgewezen voor de rol van Sneeuwwitje. Zo.

Had ik al gezegd dat sinds kort m'n zoon z'n eigen (Engelstalige!) weblog heeft?;-)

De link van vandaag is voor hen die het leuk vinden verslavende spelletjes te spelen via het internet.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Alexius II van Moskou

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!