Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, december 08, 2008

Terug

Het is niet alleen de koude waardoor m'n zoon steeds moeilijker uit bed komt. Het valt allemaal niet mee tegenwoordig. De middelbare school betekent écht hard werken en daarnaast is er zoveel afleiding. In "mijn tijd" was alleen nog TV (met twee hele netten!) de grote afleider en dan kon je toch nog maar een paar uur per dag iets leuks zien. Tegenwoordig (en zeker met sommige digitale paketten) is er 24/7 wel wat te beleven op de beeldbuis en anders kun je altijd nog opnemen, kijken via uitzendinggemist.nl of je zet een dvd'tje op, al dan niet vanaf de harde schijf van de computer. En dan is er het internet, "chatten", het veranderen van de instellingen van je mobiel, etcetera...

Maar wij doen ons best om hem te steunen in zijn schoolwerk. Zo zijn wij gisteren zelfs naar de (Katholieke) kerk geweest omdat ons ter ore was gekomen dat er een koor in het Latijn zou zingen. Het is één ding om Latijn te leren via een boek maar om die "dode" taal daadwerkelijk te horen dat is toch heel andere hosti...koek.

Wie'ns een koekje van eigen deeg nodig heeft is Geert Wilders...pardon...de PVV.

Geert Wilders...pardon...de PVV...komt weer'ns met een perfect plan dat tegen lekker veel schenen schopt:"Slacht Loekie de Leeuw!" Om lekker zoveel mogelijk mensen te kunnen kwetsen zegt Geert Wilders...pardon...de PVV...dat op de dag dat Moslims van alle landen hun traditionele schaap slachten.

Het plan van Geert Wilders...pardon...de PVV...behelst het stoppen met het uitzenden van TV-reclame via de publieke omroepen. Adverteerders worden zo gedwongen hun advertenties via kranten te slijten die vervolgens met de hernieuwde reclame-inkomsten gered kunnen worden zodat er geen mensen hoeven te worden ontslagen. Geniaal, niet? Ware het niet dat Geert Wilders...pardon...de PVV...hierbij een paar kleinigheidjes over het hoofd ziet.

Zonder reclame-inkomsten verdwijnen de publieke omroepen en raken er honderden, zoniet duizenden mensen werkloos (maar volgens Geert Wilders...pardon...de PVV...is het minder erg dat werknemers van Ned 1, 2 en 3 werkloos raken dan kranten-medewerkers "want die eerste groep zijn eigenlijk gewoon ambtenaren." Hij zei het echt!); de papieren krant heeft z'n langste tijd gehad en tenzij Geert Wilders...pardon...de PVV... ook de verbinding met het internet wil weghouden bij de burgers zullen kranten een andere manier moeten zien te bereiken om publiek aan zich te binden; Programma's die zich kritisch uiten over plannen van Geert Wilders ...pardon...de PVV...(zoals Nova) kunnen niet meer worden uitgezonden; veel mensen hebben het er niet voor over om vier euro te betalen om een live potje voetbal vanachter de decoder te halen waardoor op een gegeven moment zelfs ontslagen kunnen vallen in de voetballerij. Er zijn vast nog meer argumenten tegen het nieuwste plannetje van Geert Wilders...pardon...de PVV...maar ik word hier al erg moe van.

Bovendien wilde ik nog iets kwijt over "die arme pensioenfondsen" die "vanwege de kredietcrisis" helaas genoodzaakt zijn het aankomend jaar de pensioenen te bevriezen. Ik vraag morgen de betreffende directies of zij zelf het voortouw nemen en uit sympathie met hun klant zichzelf ook dan maar hun jaarlijkse loonsverhoging ontzeggen. Maar eerst kan ik jullie nog even laten weten dat ik bericht heb gehad van de schade-expert na mijn mailtje van een paar dagen terug waarop hij mij belde om te zeggen dat-ie het "meteen" zou regelen en mij nog dezelfde dag zou terugbellen. Verrassend genoeg had hij dat niet gedaan...

De link van vandaag (Engels) is voor hen die geen zin hebben om te bedenken wat zij moeten koken met de ingrediënten die zij in huis hebben.

Had ik trouwens al gemeld dat mijn zoon zijn eigen weblog heeft? Ik ook nog trouwens...;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!