Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, december 17, 2008

Parelduiker

Was gisteravond op een bedrijfsfeestje van een groot hip kledingmerk en kwam daar ondermeer de vader tegen van een meisje dat ik mede onder mijn hoede had ten tijde van mijn werkzaamheden als groepsleider naschoolse opvang. De (door de organisatie betaalde!) taxi naar huis deelde ik stomtoevallig met een direkte collega van hem. Dat terwijl er zo'n duizend werknemers uit alle lagen en wereldwijde vestigingen van het bedrijf aanwezig waren!

Dat niet alles toeval is weet ik ook wel. Of zou het toeval zijn dat ik vanmorgen door een poeslieve mevrouw van de woningbouw werd gebeld? Zij vertelde het hoofd van de technische dienst te zijn wat mij doet vermoeden dat de in mijn brief genoemde heer TH daar niet meer werkzaam is.

Zij had gesproken met de electricien die hier in oktober was en heeft in overleg met hem besloten niet mijn slaapkamerplafond open te breken maar de bedrading van de algemene zolderruimte door te trekken naar de mijne zodat ik daar in elk geval licht heb. Dan maar een radio'tje op batterijen mee naar boven wanneer ik daar aan het werk ben.

Ontving vandaag ook een bericht van de klantenservice van Albert Heijn: mijn opmerkingen over sommige absurde en plotselingen prijsverhogingen zijn voorgelegd aan de betreffende managers maar die mogen daar verder geen mededelingen over doen. Uiteraard heb ik meteen gevraagd wat zij dan te verbergen hebben.

Ook één van de door mij aangeschreven pensioenfondsen reageerde per e-mail. Ik vroeg hen dat als zij van de klant verwachten dat die het aankomend jaar inlevert of dan het management het goede voorbeeld geeft door af te zien van hun eigen jaarlijkse salarisverhoging.

Zo ziet U maar weer: vechten tegen de Bierkaai geeft soms wel degelijk resultaat. Misschien helpt het ook wel dat ik in vorige levens ondermeer het volgende was: een pitbull en een parelduiker...;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!