Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, november 15, 2008

Punten

Mocht vandaag een vriendin helpen door haar wat basiskennis boekhouden bij te brengen. Moest soms wel even nadenken waarom sommige dingen gaan zoals is afgesproken. Ik denk dan ook dat als men indertijd ook gewoon de beschikking had gehad over het rekenblad (spreadsheet) boekhouden op een heel andere manier gedaan zou zijn. Voor m'n eigen gewone administratie gebruik ik dan ook gewoon een rekenblad terwijl ik bij verschillende bedrijven werkte met diverse boekhoudprogramma's die in principe hetzelfde doen als in de tijd dat ik het nog leerde met potlood, pen, papier, lineaal en correctievloeistof: De kolommen Debet en Credit moeten tegen elkaar wegvallen. Doen ze dat niet, dan zorg je daar maar voor.

Soms denk ik wel eens dat we minder ellende zouden kennen in de wereld als ambtenaren en hun bazen politici nog steeds zo zouden werken in plaats van te vertrouwen op allerhande computerprogramma's.

Computerprogramma's kunnen heel handig zijn maar het blijven maar intrumenten en niet meer dan dat.

Neem nu het Kieskompas. Zelf heb ik geen benul waar de verschillende politieke partijen voor staan wat betreft de waterschappen en daarom leek het mij nuttig om de online-test te doen. De PVDD viel al snel af omdat zij blijkbaar liever dode mensen zien dan dode muskusratten en hoe zielig ik het ook vind als die diertjes moeten sterven...liever "zij" dan "wij" zeg ik maar. Het meest bleek ik overeen te hebben met de VVD. Vreemd genoeg zijn zij in het geval van beveiliging van dijken en dergelijke faliekant tégen privatisering. In tegenstelling tot bij de "reguliere" verkiezingen waarbij ik het doorgaans op de meeste punten volstrekt oneens ben met de partij die nog steeds heilig gelooft in vrije marktwerking voor alles. Het zij zo. Mijn stem voor de waterschapsverkiezingen gaat naar de VVD ook al ben ik het niet eens met al hun punten.

De link van vandaag helpt hen die altijd -net op het moment dat je'm écht nodig hebt- die verdraaide gebruikershandleiding van net dat éne apparaat kwijt zijn.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Jan Pieter Balkenende

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!