Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, september 10, 2008

Gedragen

De loodgieter was simpelweg vergeten een leertje aan te brengen. De man die vanmorgen de bedrading in de badkamer in orde moest maken was een wezenlijk onderdeel vergeten mee te nemen omdat hij pas toen hij bij mij aankwam op zijn PDA keek wat nu eigenlijk zijn orders waren. Op de stoep word ik bijna aangereden door een dame die het nuttig vindt om te zitten SMS'en terwijl zij op de stoep fietst. Een fietser heeft de fiets dusdanig in het fietsenrek geplaatst dat er verder geen fietsen meer bij kunnen. De baliemedewerker van het DWI maakt eerst zijn spelletje op de pc af vooraleer hij mij te woord staat. In een taal die ik -als Hollander- niet machtig ben. Gelukkig kan zijn collega vertalen.

Waarom vindt een loodgieter het niet nodig zijn (ik ken geen vrouwelijke loodgieters. U misschien wel?) werk goed te doen? Waarom check je je werkzaamheden niet voordat je de deur uit gaat? Welke levensbedreigende situatie ontstaat er wanneer je dat SMS-bericht een paar minuten later verstuurt? Hoe moeilijk is het om je in te leven in mede-fietsenrek-gebruikers? Hoe moeilijk is het om je sociaal op te stellen wanneer je werkt voor de Sociale Dienst?

Kortom: waarom vinden velen het zo ontzettend lastig om zich sociaal te gedragen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!