Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, augustus 18, 2008

Oplevert

Twee jongelui, nauwelijks ouder dan mijn zoon, spelen "stoepie-tik" en toveren daarmee een glimlach op de gezichten van voorbijgangers zoals m'n zoon en ik dat doen terwijl wij honkballen in het park. De vakantie zit er bijna op; morgen gaat oma's kleinzoon voor het eerst naar De Grote School waarmee een nieuwe periode aanbreekt in het vaderschap. Tevens een stapje dichter bij het ouder worden voor mij.

Nu maar hopen dat ik niet terecht kom in een instelling als Het St. Pieters en Bloklands Gasthuis in Amersfoort.Dat heeft als beleid dat bewoners van het verzorgingshuis die ouder dan 70 jaar zijn niet meer worden gereanimeerd na hartstilstand tenzij zij expliciet aangeven gereanimeerd te willen worden. Het personeel zal dan rekening houden met die wens. Aardig, hoor! Dus zodra een 19-jarig meisje dat drie jaar lang een schriftelijke cursus heeft gevolgd mevrouw de Vries ter aarde ziet zakken vraagt zij mevrouw de Vries eerst netjes of die wel gereanimeerd wil worden. Blijft het antwoord uit of is dat negatief, dan hoeft het meisje verder alleen nog maar het mortuarium te bellen en aan de keuken door te geven dat er een bordje minder geplaatst hoeft te worden. Met alle respect voor al het verplegend personeel dat niet loopt te “managen” maar daadwerkelijk loopt te verzorgen. (Met dank aan RedStar)

Nu weet ik wel dat de maatschappij oudere mensen vaak niet meer nuttig vindt maar stel nu eens dat het beleid wordt om niet-nuttige mensen maar gewoon direkt door te sturen naar het leven aan gene zijde? Dat zou ondermeer inhouden dat eenderde van alle ambtenaren plus ruim de helft van alle politici en driekwart van alle managers een muntje moet geven aan Charon, de veerman die mensen de rivier de Styx overzet.

Zou Charon wel iedereen overzetten of belet hij het oversteken voor sommigen? De regering van China belet het bezoeken van sommige websites maar blijkbaar vormt dit weblog geen bedreiging:

Gisteravond om iets na tien uur kwam iemand vanuit Peking, China via het intikken in Google op mijn weblog van deze zoekterm:
in de droom worden beschuldigd dat je iemand hebt vermoord

Dan vraag ik mij af: welke atleet of official uit het Nederlands kamp heeft dit gedroomd en ten tweede: hoe komt mijn blog bovenaan de ruim 77.000 hits die de betreffende zoekterm oplevert?

De link van de dag is denkeraan voor hen die hun toekomstige zelf aan iet willen herinneren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!