Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, augustus 20, 2008

Alternatief

Nu m'n zoon officieel een “grote jongen” is komen de herinneringen aan zijn jongere jaren naar boven. Zo herinnerden wij ons dat hij met z'n klas ooit een voorstelling van het Handtheater bijwoonde en ik mocht mee als begeleider. Bijzonder was dat niet alleen een paar kinderen in het publiek doof waren maar ook een paar van de acteurs. M'n zoon kent nu nog een paar van de woorden in gebarentaal die hij toen had opgepikt. Dat kwam ook een paar jaar terug van pas toen hij speelde met het dove zoontje van een Engelse vriendin van mij.

Het Handtheater wordt nu met sluiting bedreigd omdat de subsidiekraan mogelijk dichtgaat. De overheid wil namelijk dat iedere persoon en instelling in Nederland zelfbedruipend moet kunnen zijn en vergeet daarbij het christelijke (CDA en CU) en sociale (PVDA) gegeven dat zwakkeren in de samenleving gesteund moeten worden. Niet dat Joop van den Ende wanprodukten levert maar als de burger alleen nog maar kan genieten van wat de massa nuttig, mooi of leuk vindt zal dat leiden tot iets vreselijks: sociale armoede.

Daarom deze oproep: steunt het Handtheater!

Ook overheidsambtenaren hebben steun nodig of in elk geval een goede uitleg van de regels want na een akkefietje bij de afdeling burgerzaken schreef ik 27 juni een brief aan het Ministerie van Justitie en aan de minister van Jeugd- en Gezinszaken waarop gisteren(...) dit antwoord binnenkwam. Het was een antwoord dat ik al kende maar de betreffende ambtenaar blijkbaar niet en daarom stelde ik deze vervolgvraag.

Ikzelf wist niet waarom mijn linkerbeen de laatste tijd zo pijnlijk aanvoelt en daarom bracht ik een bezoek aan de lokale fysiotherapeutenpraktijk. Vermoedelijk is de pijn ontstaan omdat ik een scheve heup heb waardoor m'n hamstring is ingekort. Dat levert vooral pijn op bij het trappenlopen en omdraaien in bed.

Ben in elk geval blij dat het met mijn blessure minder erg gesteld is dan met de arme Chinese atletiekheld Liu Xiang. Deze hordenloper had zoveel pijn dat hij al snel moest afhaken. Zijn verzekering zal nog minder blij zijn dan de goede man zelf: zij moeten hem nu waarschijnlijk ongeveer 10 miljoen euro uitbetalen!

Met dat bedrag in handen kan hij voorlopig zijn biertje in contanten betalen en niet bijvoorbeeld met een kip of een handvol aardappelen. In sommige delen van Engeland waar mensen het niet zo breed hebben schijnt deze vorm van ruilhandel al helemaal in zwang te raken. Mocht het ook hier nog wat economisch slechter gaan dan biedt ook hier de ruilhandel een goed alternatief.

De link van vandaag is: Bureau 610. Wat is er waar over "de Chinese gestapo" die als enig doel zou hebben het met wortel en tak uitroeien van Falun Gong?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!