Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juni 06, 2007

Was

Op zich heb ik niets tegen de ochtend maar wie heeft bedacht dat die zo vroeg moet beginnen? Is ook natuurlijk m'n eigen schuld. Had gewoon na de raadsvergadering van gisteren moeten bedanken voor de naborrel...;-)
Onderwerp van gesprek tijdens het debat waren ondermeer: de plaatsing van ondergrondse afvalcontainers (bij overschrijding van het budget zal dat niet worden verhaald op de burger. Althans, niet direkt...); de invoering van "Antwoord" ("Het nieuwe stedelijke algemene informatienummer 14-020 is vooral handig voor mensen die informatie willen maar niet weten in welk stadsdeel zij wonen", aldus de stadsdeelvoorzitter) en het al dan niet op illegale wijze verstoren van de rust van een plaatselijke groep rugstreeppadden (Die rust bleek niet verstoord. Er werd "alleen maar" met een paar traktoren door hun leefgebied gereden.)

In Israël en de landen eromheen maakt men zich druk om heel andere zaken. Neem bijvoorbeeld de herdenking van de Zesdaagse Oorlog: in een vernietigende aanval verpletterde het leger van Israël de troepen van Egypte en Syrië omdat men zich bedreigd voelde. Da's lekker: als ik mij bedreigd voel laat ik niet de landkaart veranderen! Bovendien zou ik geen kat vernoemen naar één der hoofdrolspelers in het conflict, zoals m'n dominee indertijd deed die zijn kat "Moshe" doopte...

In Irak gaat het conflict ook maar immer door. Het haalt al nauwelijks nog het nieuwsoverzicht op teletekst wanneer er weer zoveel mensen zijn omgekomen bij een bomaanslag op een markt. Een aap als Bokito of een ijsbeertje als Knud krijgt nog meer aandacht.

Over aandacht hoef ik zelf ook niet te klagen. Zo kwam ik gisteren maar liefst acht bekenden tegen "in het wild", waaronder een dame bij wie ik ooit wat in haar poesie-album heb gekrabbeld. Zij zat op de publieke tribune tijdens de raadsvergadering van gisteren terwijl m'n zoon met oppas Wieteke naar de film "Epic Movie" was.


Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Gert-Jan Dröge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!