Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, maart 13, 2007

Klagen

Klagen

Nog steeds zijn er technische problemen bij Blogextra zodat m'n reguliere reaktievenster nog steeds niet bruikbaar is. Behalve voor diegenen die zich graag verdiepen in technische termen die niets meer zeggen dan "Doet't niet". Eventuele reakties kunt U natuurlijk gewoon in m'n forum kwijt.

Tijdens zogenoemde "familiedrama's" raken mensen hun leven kwijt. Die familiedrama's schijnen zich in clusters af te spelen. Net als bijvoorbeeld groepsverkrachtingen en koperdraaddiefstallen (leuke voor Scrabble!).
Blijkbaar zijn er mensen zonder eigen leven die uit pure gemakzucht dat van anderen dan maar imiteren. Of zou er iets meer achter steken?

In elk geval lijkt de actie "zip your lip" oprecht. Mensen (zoals ondermeer SP-kamerlid Ewout Irrgang) kunnen zich laten sponsoren door 24 uur lang niets te eten in navolging van al die miljoenen mensen die dat noodgedwgongen doen. Bijna was het voor mij ook zo ver en had ik mij kunnen laten sponsoren. In elk geval voor vandaag want had ik geen geld van m'n zoon kunnen lenen dan had ik geen brood kunnen halen. Vervelend natuurlijk maar ik heb wel eten genoeg in huis om het nog zeker twee weken uit te kunnen zingen en dat kunnen al die anderen niet zeggen. Bovendien weet ik dat er voor mij weer geld snel onderweg is.

Toch blijft het een feit. Mensen zeggen dan wel eens: "Zielig hoor, voor die mensen dat zij maar drie dollar per dag aan inkomsten hebben."Welnu: na aftrek van vaste lasten hebben m'n zoon en ik ook maar zo'n drie dollar per dag te besteden. Daarbij sparen wij wel voor zijn studie, voor de toekomst van zijn zusjes en voor mijn eigen
pensioenaanvulling.

Dus eigenlijk moeten wij maar gewoon niet klagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!