Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, november 07, 2006

Komen

Komen

Vanmorgen genoten van de na het ontbijten met buurvrouw Wynona gisteren overgebleven broodjes
voor aanvang van de nieuwe school- cq werkdag. Voor mij begon de dag met een bijeenkomst van het Oudercollectief.

Voor Rita Verdonk begon de dag met antwoorden formuleren naar aanleiding van opmerkingen naar aanleiding van haar opmerkingen van gisteren. (Begrijpt U deze zin nog?) Zij gaf aan dat zij én voor vrije schoolkeuze is én ouders wil dwingen kun kinderen op "zwarte" scholen te zetten. Ik maar denken dat daar het probleem nu juist zit: heel veel ouders zetten hun kinderen al op "zwarte" scholen. Vooral "zwarte" ouders dus...Zou de minister van uitzettingszaken overigens weten dat je iemand niet vrij kan laten én kan dwingen tegelijkertijd? Misschien wordt het tijd om de minister een keuze te geven: ofwel wordt zij verbannen uit Nederland of ze moet voortaan in het
buitenland gaan wonen. Zij mag zelf kiezen...en niet zeuren want zij is compleet vrij in haar keuze;-)

Dat brengt mij toch weer op het volgende punt: 22 november 2006 wordt de dag dat Het Nederlandsche Volk mag beslissen over de toekomst van het land. Nu is er sinds kort een website bijgekomen die het twijfelaars nog iets eenvoudiger kan maken: http://verkiezingen.objectiefbekeken.nl/

Natuurlijk kan het zijn dat U al een goed idee heeft op welke partij U gaat stemmen en zullen websites met stemadviezen U alleen maar in de war brengen. Vandaar mijn advies: stem lekker wat U wilt maar stem! Want doet U dat niet dan zal altijd het gevoel blijven knagen "ik had er wat aan kunnen doen".

Ook vanavond weer probeerde de SP-Westerpark "er wat aan te doen" tijdens het tweewekelijks dinsdagavond fractie-verleg/bewonersspreekuur waar tijdens daadwerkelijk twee bewoners kwamen inspreken over huur-onrecht. Elk van ons kan op zijn/haar manier wat betekenen voor de maatschappij...

Zo werd mijn aanwezigheid bij de bijeenkomst mede mogelijk gemaakt door oppas Wieteke en gaf het feit dat het rustig was op het werk (een deelraadslid was ter ore gekomen dat ik de vrouwelijke bode onlangs had beschuldigd van hekserij vanuit mijn rol van rechter tijdens de Spaanse Inquisitie! Gemeen he?;-)) mij de gelegenheid even op adem te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!