Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, juli 13, 2006

Geëvacueerd

Geëvacueerd

Er zijn zo van die dagen dat je niet je eigen vrolijke zelfje bent. U raadt het al: vandaag had ik zo'n dag. Dat tot ellende van de bejaarde mevrouw die probeerde voor haar beurt bij de kassa te komen. Ik discrimineer niet dus ook "zielige oude dametjes" kunnen van mij in zo'n geval een sneer krijgen. In dit specifieke geval werd het:"Moeilijk, he mevrouw?"-"Wat meneer?"-"Nou, doen alsof U netjes bent opgevoed!" Haar respons bestond er uit dat zij mij tegen de schouder stompte. Morgen zal zij nog last hebben van haar scheenbeen...>:-)

Een praatje met mijn favoriete McDonalds-dame verzachtte mijn bui enigszins. Zij blijkt niet alleen leuk te zijn (én met accent te praten!) maar bovendien is zij de enige ter plekke die rondloopt én zonder pukkels én zonder "gestraight" haar. "On top of that" heet zij Sarah...;-)

Oplettende lezertjes mag ik wellicht één van mijn laatst gepubliceerde dromen in herinnering brengen. Een droom die vlak erna werd gevolgd door een ontmoeting met ene Sarah. Voor de lezertjes die geen behoefte hebben in mijn archieven te duiken: in de droom in kwestie stelde ene Sarah zich aan mij voor...

Onderweg naar voornoemd etablissement met mijn zoon kwam ik vriendin Zanne tegen om even later schoolmoeder Astrid tegen het lijf te lopen.

M'n zoon zou later op de avond met mij meelopen naar de lokatie van de kerngroepvergadering van de SP-Westerpark. Daar bespraken wij vooral de plannen voor na het aanstaande zomerreces. Zeg maar: zomervakantie. In het kader van diezelfde vakantie nog wat dingetjes geregeld vandaag.

Israël heeft ook wat geregeld vandaag: in het kader van de tactiek van "Lebensraum", een soort van "Drang nach Norden" en "Die Entlösung der Hezbollah-frage" (waar kennen wij die termen ook alweer van?) zijn Israëlische legereenheden Libanon binnengevallen. Officieel om twee ontvoerde Israeliërs te "bevrijden" wat op mij nogal vreemd overkomt aangezien het bombarderen van energiecentrales nog nimmer de bewezen formule bleek voor een geslaagde bevrijdingsoperatie. Toch wel apart dat de Israeliërs er een andere berichtgeving op nahouden dan de Palestijnen. Tsja, zoals een Amerikaanse senator ooit opmerkte:"Het eerste oorlogsslachtoffer is altijd de waarheid".

Zoals wij allen weten komt die altijd aan het licht. Zo heeft mogelijk Jezus aan Judas de opdracht gegeven om Hem te verraden volgens recent vertaalde documenten, heeft een KLM/Air France topman zich schuldig gemaakt aan witwassen en ander frauduleuze praktijken, kennen wij niet alleen de Bouwfraude (tegenwoordig met hoofdletter te spellen!) maar nieuw is de fraude in de Thuiszorg. De extreem hoge beloningen voor topmanagers in deze sector deden al het een en ander vermoeden maar de omvang van de fraude wordt steeds duidelijker. Over fraude gesproken: In het geval van de Amerikaanse energie-gigant Enron is een voorlopige apotheose bereikt met de nog niet verklaarde dood van een belangrijke getuige in deze zaak die de gemoederen wereldwijd bezighield en -houdt.

Ook een zaak die de gemoederen bezighoudt (zij het niet op mondiale schaal) zijn de constructiefouten in het pas twee jaar terug opgeleverde vernieuwde Bos en Lommerplein in het gelijknamige stadsdeel in onze hoofdstad. Doordat het boven een parkeergarage gebouwde plein op instorten staat moesten maar liefst 190 huishoudens noodgedwongen worden geëvacueerd.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Hubert Lampo en Neil Coulbeck

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!