Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, mei 31, 2006

Gewoon genieten

Gewoon genieten

Els Iping, stadsdeelvoorzitter stadsdeel Centrum, wil dolgraag een nieuw stadsdeelkantoor. Daartoe belegde zij zelfs een "geheime" vergadering om haar plannen toe te lichten. Wat in een vergadering besproken wordt mag alleen maar geheim blijven als de inhoud van de gesproken woorden het stadsdeel schade kunnen berokkenen. Bijvoorbeeld wanneer de gemeente een lapje grond wil kopen en de eigenaar van dat stukje stad dat ver vantevoren weet kan hij de prijs ver opdrijven. In dit geval is daar echter geen sprake van en blijft de vraag wat Els Iping geheim wil houden.

Mijn kasboekje is geen geheim: vond onlangs een oude terug. Blijkt dat ik in 1997 gemiddeld per maand 150 gulden aan boodschappen kwijt was, 40 voor het ziekenfonds, Gas & Licht 175, telefoon 115, vervoer 75 en huur 295. Er is veel veranderd in de afgelopen 9 jaar...

Vandaag was ik met mijn toen 1-jarige zoon op pad: eerst de grote wekelijkse boodschappen gehaald en daarna thuis geluncht. Daarna foto's opgehaald bij De Specerijencontainer om door te reizen naar het postkantoor voor het storten van zijn gecumuleerde zakgeld. Daarna slaapbanken gaan kijken bij diverse meubelzaken om aansluitend de helft van de tentoonstelling Rembrandt-Caravaggio te bekijken in het Rijksmuseum. Prachtig, die blikken van verwondering in de ogen van een 10-jarige jongeman! Daarna een grote Zweedse meubelboulevard bezocht en wat gekocht voor in de keuken. Uiteindelijk waren wij om een uurtje of acht bij m'n moeder om haar te verrassen met een bezoekje. Gewoon een rustig dagje dus. Gewoon genieten. Mensen lijken dat vaak niet meer te kunnen: gewoon genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!