Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, maart 07, 2006

Slapen

Slapen

Terwijl ik in het donker wat kleding bij elkaar zoek veert Ferdinand plotseling rechtop uit z'n bed omhoog:"Papa, als ik wakker word maak ik eerst m'n droom af en dan pas sta ik op." om vervolgens achteruit weer in diepe rust te ploffen. M'n zoon is geweldig. Gisteravond had hij met de oppas (buren Hetty en Vincent) afgesproken in een restaurant. Aangezien de oppas was verlaat (zij bleken in de file te staan) bestelde hij alvast een appelsapje. Niet heel veel later bestelde hij een pizza om na afloop de restaurantmeneer op te zadelen met een fooi van maar liefst 30 cent. Daarna ging hij kalmpjes aan naar huis waar hij oma inlichtte en samen met haar naar karateles ging.

Gistermorgen had ik zo lang met schoolmoeder Riesje staan kletsen dat ik bijna te laat op het werk kwam. Daar was het ondanks enige tegenslag toch wel een gezellige bedoening. Zo kon er een stel Tsjechische toeristen worden vermaakt door een acteur die een paar woorden in hun taal sprak...

De avond was voor een filosofische discussie met als motto "De Dood". Altijd een onderwerp dat stof geeft tot nadenken. Nadenken moesten de medewerkers van stemdistrict 477 vanmorgen ook bij het opstarten van het NewVote systeem waarmee Amsterdam eindelijk ook elektronisch stemt. Als het landelijke verkiezingen waren geweest zou de SP nu met maar liefst 17 zetels in de Tweede Kamer vertegenwoordigt zijn. Alleen al in de Amsterdamse Gemeenteraad steeg vandaag het aantal zetels met 50 procent! Niet alleen voor de kiezers was het trouwens wennen, deze nieuwe manier van stemmen zonder rood potlood en stembiljetten.

In Amerika gaan inmiddels stemmen op om de doodstraf te kunnen opleggen aan mensen die eventueel ooit iets van plan zouden zijn geweest danwel anderen bewust niet van die plannen hebben gepoogd te weerhouden. Het gaat hier om de 37-jarige Zacarias Moussaoui. Deze Fransman beweerst dat hij betrokken was bij het beramen van een aanslag, gepland vlak na 11 september 2001. Mensen die "1984" van George Orwell hebben gelezen weten vast wel hoe het komt dat ik dan denk aan het woordje "Thoughtpolice".

In het kader van de toevallige ontmoetingen kan ik melden dat vandaag Sam zich aan het stembureau kwam melden. Deze jongedame was er indertijd getuige van dat ik voor het eerst van mijn leven een paaldansact uitvoerde! Op weg naar huis raakte ik nog even in gesprek met mede-pencak cursist Jan.

De tijd voor mij is gekomen dat ik ga slapen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!