Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, november 29, 2005

Overtuigen

Overtuigen

"Zal ik dan maar vast gaan koken?"
Wat een antwoord van een jongen die telefonisch verneemt dat zijn vader onderweg is naar huis maar slegs een kwartiertje thuis kan zijn voordat hij doorreist naar een vergaderruimte waar hij tot de ontdekking kwam dat hij door de spoed niet alle stukjes huid van schmink heeft ontdaan. Volgens mij is Ferdinand redelijk zelfstandig voor een kind van tien. Hoe hard ik ook probeer om zijn alleen thuis-zijn te beperken tot één avond per week, het lukt niet altijd. Vanaf januari hoop ik in rustiger vaarwater te verkeren zodat er wat meer tijd vrijkomt om de Ferman te ondersteunen in zijn voortgang naar volwassenheid. Tegelijkertijd wil ik hem meer nog kind laten zijn.
(Zijn er meelezende ouders die dit dilemma herkennen?) Wat dat betreft is het maar goed dat er morgenavond niet vergaderd hoeft te worden: hij zal dan graag aan zijn vader verhalen spuien over zijn verjaarsfeestje-met-vrienden van die middag...Dat ik hem aantrof in mijn bed in plaats van in zijn eigen zegt ook al het een en ander, natuurlijk. Morgen hoor ik of zijn moeder nog langs is geweest.

De wereld staat af en toe écht op z'n kop...Kwam eerder GroenLinks met het doorgaans als "Rechts" bestempelde plan om het recht op een WW-uitkering te verkorten tot een jaar (met dien verstande dat de periodieke bijdrage wordt verhoogd); treedt tegenwoordig de VVD naar buiten met het idee om alle musea in Nederland altijd gratis toegankelijk te maken. Een van oudsher "Linkse" gedachtegang. Het moet niet veel gekker worden.

In Nieuw Zeeland blijkt bijvoorbeeld dat vliegmaatschappijen Air New Zealand en Quantas eenvoudigweg de anti-discriminatiewetgeving aan de laars mogen lappen: zij voeren namelijk bewust het beleid dat alleenreizende kinderen niet naast mannen mogen zitten in het vliegtuig. Weer een tegenvaller in de strijd tegen discriminatie wereldwijd. Maar wat doe je eraan? Simpel: probeer regelmatig mensen te overtuigen van het nut van Artikel 1 en langzamerhand bereik je de voltallige wereldbevolking. Al kan dat wel effe duren...

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van David di Tommaso.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!