Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juni 07, 2005

Tellertje

Tellertje



Googlewhack:

Murat Pasja moskee





Eén op de vier Nederlanders gaat dit jaar niet op vakantie.

Eén op de zes Nederlanders gaat als bezuinigingsmaatregel minder vaak naar tandarts of fysiotherapeut. Het aantal mensen dat een schuldsanering heeft aangevraagd is eht afgelopen jaar met 30 procent gestegen. 85 Procent van de mensen met een modaal inkomen (tussen de 1.500 en 3.100 netto per maand) eet bewust minder vaak buiten de deur. Met z'n allen staan we 6,9 miljard euro rood op de bank. Ik vind dat een hoop geld.


Gelukkig maar dat de regering beloofd heeft dat de koopkracht niet verder omlaag gaat.
Ik vraag mij af volgens welke methode zij rekent. Ik volg nog steeds de methode Bartjens.




Wellicht tijd dat Zalm opstapt en het stokje doorgeeft aan Joop Wijn?


Van de website:


"overzichtelijke scholen en geen leerfabrieken, geen grote fusies van gemeenten, geen sluiting van kleine ziekenhuizen, ruimte voor verenigingen, geen dictatuur van de stopwatch in de thuiszorg, meer aandacht voor gezin en familie, en mogelijkheden om betaald werk en zorg te combineren."
Goed, de huidige staatssecretaris van Financiën is ook verantwoordelijk voor het afschaffen van het grijze kenteken (behalve voor gehandicapten-vervoer) en de verdeling van de etherfrequenties maar ook voor het stimuleren van de ontwikkeling van de zogeheten "groene stroom".

Bovendien is hij als één van de weinige CDA'ers voor het officieel samenwonen van twee mensen van hetzelfde geslacht en is hij voor afschaffing van lesgeld voor middelbare scholieren van zestien jaar en ouder als methode om vooral de middeninkomens te ontzien. Vooralsnog ben ik voor deze man.



Vandaag ging de Ecokids-club niet door; vandaar dat wij ons wekelijkse uitje naar de supermarkt van morgen naar vandaag hadden verschoven. Omdat wij met alles lekker vroeg waren (inclusief het ophalen van m'n volledig gereviseerde step) kon m'n zoon kennismaken met Battlestar Galactica. Na de film gaan we verder met elke dag een aflevering. Lachen!

Ook tijdens het zoeken naar voor mij geschikte vacatures weer erg moeten lachen om de vele spelfouten en absurde eisen in de personeelsadvertenties. Toch heb ik er op vier gereageerd, daarmee het tellertje op 33 zettend. Eerdaags valt er vast wel een uitnodiging tot gesprek op de mat. Denkt U ook niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!