Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, juni 09, 2005

Step

Step



Googlewhack:

bristol heeft´t





Dat was goed nieuws, niet? Minister Hans Hoogervorst gaat aftreden. Tenminste, deze alumnus heeft beloofd
dat als het door hem bedachte nieuwe zorgstelstel uitdraait op chaotische toestanden hij zal
aftreden. Wat let ons om voor die chaos zorg te dragen? Dan zijn we af van een minister die vind
dat de mensen van de World Health Organisation een stelletje losers zijn en dat God plaats moet maken voor Meester Hans die wel even in z'n eentje besluit wat goed is voor de mens. Ongetwijfeld is de heer
Hoogervorst voor een volledige vrije markt. Klinkt aardig in theorie maar hoe voorkom je
monopolisme, kartelvorming en vriendjespolitiek?



Vriendjespolitiek gold niet in Amsterdam vandaag: de ambtenaren staakten voor iedereen: of je nu
een student was, yup, bewust ongehuwd moeder, suïicidaal of tweeverdiener aan de top van een energiebedrijf, bussen, (snel)trams, metro's
en veerponten hadden vandaag geen dienst. Zodoende ging ik op de step naar de laatste
cursusdag van de cursus Communicatie & Observatie. We hadden een gezellig clubje mensen bij
elkaar en ik zal ze dan ook best een beetje missen: cursusleidster Ines, m'n ex-collega Jennifer
en de dames van diverse andere NSO's. Helaas was de enige andere heer die ook deelnam
vandaag afwezig. Het steppen bleek een goede oefening voor de pencak-les van vanavond waarbij
weer eens een behoorlijke aanslag op de dijspieren werd gepleegd. Ook kwam vandaag het grondgevecht aan
de orde. Op een gegeven moment was ik zo moe dat m'n hersens het verschil tussen links en rechts niet meer binnen een halve seconde konden berekenen...


Ferdinand was geloof ik ook moe want toen ik thuiskwam trof ik hem in diepe rust. In zijn eigen bed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!