Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, januari 10, 2005

Dilemma


Googlewhack:

"als man in een rok"




Jochem Uytdehaage is Europees kampioen allround schaatsen geworden, op de voet gevolgd door nieuwkomer Sven Kramer. Vooral van de zoon van Yep gaan we nog veel horen, vermoed ik.
Ook leuk om die gulle lach van Anni Friesinger weer te zien tijdens haar rondje in de arreslee in het Thialf-stadion te Heerenveen. Dan kan een Terrebel toch een glimlach niet onderdrukken. Zo ging het ook een beetje toen Raymond "Barney" van Barneveld weer'ns aantoonde de beste te zijn in het spelletje "Darts". Uit betrouwbare bron weet ik dat ook buren Debbie en Billy de Nederlandse ex-postbode hebben zitten toejuichen...



Ferdinand ligt lekker te pitten en dat terwijl we net een kwartiertje terugzijn van zijn karateles. Zelf ga ik nog even wat achterstallig strijkwerk verrichten en dan vindt ik het ook wel weer welletjes. Ik zal U daarom dan ook niet lastigvallen met mijn dilemma:
Mijn baan bevalt meer dan uitstekend. Het contract loopt ten minste "zolang als de opleiding duurt". Is de opleiding voltooid dan ga ik er in salaris op vooruit, al blijft het maandbedrag steken op een bedrag onder bijstandsniveau. Bovendien kan ik technisch gesproken ontslagen worden op de dag dat ik mijn diploma haal. Zou ik stoppen met werken dan daalt mijn bijdrage aan de GVB-kas en is er voor m'n zoon geen opvang meer nodig. Resultaat: ik ga er financieel ruim 150 euro per maand op vooruit wanneer ik de bijstand in zou gaan. Ook nu, terwijl ik vijf dagen per week part-time werk ben ik verplicht te solliciteren om mijn aanvullende uitkering te kunnen behouden. Wat dat betreft verandert er dus niet veel. Aan de andere kant krijg ik meer tijd voor m'n zoon én het verenigings- en vrijwilligersleven. Toch wil ik niet graag m'n leuke baan kwijt. Wat te doen? Wilt U fungeren als onderdeel van mijn denktank? M'n moeder zit daar ook al in.


Terwijl U nadenkt is hier nog een artikeltje betreffende de pas ingevoerde identificatieplicht.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!