Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, december 02, 2004

Schoenen



Op 20 november jl. stelde ik een vraagje aan Minister Gerrit Zalm. U weet wel: die meneer die bankdirecteur speelt in een recente filmproduktie van wijlen praatjesmaker Theo van Gogh: "Cool". Vandaag al kreeg ik op die vraag een inhoudelijk antwoord. Goed, niet?


Ook goed gaat het met Ferdinand. Hij ging vanmorgen zingend naar school. Op de opvang bleek een zekere goedheiligman een cadeautje voor hem te hebben afgeleverd: een tover-ei. In z'n schoen die hij op school had gezet bleek een knuffelbeestje te zitten dat kan dienen als boekenlegger (hadden ze niet in mijn tijd!) en bij de lokale groot-kruidenier bleek eerder vanavond dat de Sint voor hem én voor z'n zus een pretpakketje had afgeleverd met divers snoepgoed én een mandarijn...Bovendien kwam buurvrouw Angélique nog met een cadeau voor Ferd's recente verjaring: een Groot-Experimenten boek. Het zou dus zo maar kunnen dat eerdaags een krater de plaats inneemt van ons stulpje of dat alle metalen voorwerpen uit de wijde omgeving zich vasthechten aan onze koelkast na een experiment met magnetisme. Wat een verwennerij toch!


Ook goed was het vandaag op het werk: m'n collega en ik hadden maar liefst 28 kinderen onder ons beheer.
En dat waar de wettelijke limiet is vastgesteld op 18, met uitloop naar 20. Vooral met de hele groep een paar keer oversteken was een heel avontuur. De aansluitende Sinterklaas-viering werd een groot succes mede namens de ingehuurde hulp-pieten. Toevalligerwijs bleken er drie van de iets oudere kinderen vandaag niet aanwezig op de opvang. Gek, he?



Helaas ben ik zo uitgeput geraakt van het rondrennen, opletten en opruimen dat ik te moe ben om mij naar het buurthuis te begeven voor zo'n anderhalf uur zweten tijdens Pencak-training. Sterker nog: ik voel mij zo moe dat ik niet eens met zekerheid kan zeggen of ik deze zin wel kan afm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!