Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, december 12, 2004

Buurvrouwen


Googlewhack:

arabische kledingwinkel sjeik




"Papa?"
-Ja, liefje?" "
-"Als ik later een babietje krijg noem ik haar Sonja."
-"En als't een jongetje wordt?"
-"Dan noem ik'm ook Sonja."


Kleine Eva vindt Oma Sonja (mijn moeder) wel lief, geloof ik...



Wellicht is het U opgevallen dat ik recentelijk wat minder over
buurvrouwen schrijf. Dat heeft voornamelijk twee redenen: in de eerste
plaats oordeelde ik dat het bijzondere van al die bezoekjes van en aan
verschillende buurvrouwen er een beetje af is en in de tweede plaats
zijn buurvrouw Angelique zowel als buurvrouw Miriam inmiddels
verhuisd. Daarnaast is buurvrouw Pieternella (ooit buurvrouw Janine)
voor langere tijd op reis buiten de landsgrenzen en heb ik daarnaast
de nadruk verlegd naar andere prioriteiten dan een "goed"
buurvrouwen-contact. Zodoende. Nietemin werd het afgelopen weekeinde bevolkt door ondermeer vier...nee...drie buurvrouwen: buurvrouwen Angélique en Ingrid kwamen voor een flitsbezoekje: respectievelijk om middernacht en in de namiddag. Miriam kwam zaterdag Eva brengen en vanavond weer halen waarbij zij even langs buurvrouw Hetty ging om nog wat spulletjes uit haar oude huis op te halen. Bij beide bezoekjes had zij haar jongste dochter, Dayna, bij zich. Met Eva haalde ik zaterdag twee nieuwe aquariumbewoners (Door Eva "Suske en Wiske" gedoopt) ter vervanging van Rastaman en terwijl haar broer en visite Daniëlle zich vermaakten met de spelcomputer én een nieuw spel, trotseerden m'n dochter en ik de ijzige koude teneinde te voorzien in het onderhoud van de lokale middenstand.. Vanmorgen kwam buurvrouw Johanna helpen met het ophangen van de kerstversiering terwijl Eva, Fer en Dani zich vermaakten met het toonbaar maken van de kerstboom. Voor zover een kunststof gevalletje van nog geen twee turven hoog die naam mag dragen. Vanmiddag beleefden de kinders en hun begeleiders plezier aan de verfilming van "Pluk van de Petteflet" met ondermeer Erica Terpstra als burgemeester en Eric van Muiswinkel als De Majoor. Baie nie-warm! Zojuist zijn Bas en Vincent van de kaartclub huiswaarts getogen en ga ik m'n bed in in de wetenschap dat Viktor Janoekovitsj even onschuldig is als Silvio Berlusconi en Cor Boonstra: hij zit niet achter de vergiftiging van rivaal Viktor Joesjtsjenko met dioxine. 'tuurlijk.
En het huidige kabinet gaat ervoor zorgen dat het binnen twee jaar beter gaat met de Nederlandse bevolking. En dat bereikt men ondermeer door de AOW-leeftijd te verhogen naar 67 jaar, door de minimumlonen los te laten, patiëntgegevens langer te bewaren, meer camera's op te hangen, goedkoop een woning huren onmogelijk te maken, het collegegeld te verhogen en de WAO-uitkering te laten zakken tot 55 procent van het laatstgenoten loon.


Ze bekijken het even maar lekker allemaal: ik ga pitten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!