Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, november 27, 2004

Moulin Rouge



Googlewhack:

tijgerbalsem vloeibaar




"Gefeliciteerd, he!" roept mij een meisje van een jaar of negen toe terwijl zij mij op straat voorbij huppelt. Ik ken haar niet maar zij mij blijkbaar wel. Zoonlief heeft genoten van de dag van eergisteren. Er werd thuis voor hem gezongen, op school én op de opvang. Overal ontving hij kadootjes en bovendien hebben wij heerlijk gegeten bij m'n broer, een nieuw restaurant bij ons in de buurt. Het was fijn dat buurvrouw Johanna en m'n moeder erbij waren. En zo hoort't ook: een verjaarsetentje met mama, oma en papa. Verwennerij alom dus en niet in het minst op het gebied van cadeaus: een auto-racebaan, een TV-kijk plaid, een ingewikkelde houten puzzel, een zakrekenmachine, een auto'tje en als klapstuk de Robosapiens: een afstandbestuurbare programeerbare robot. Baie nie-warm! Morgen komen de leeftijdgenoten over de vloer en bovendien komt zusje Eva haar grote broer feliciteren. Zie ik haar ook weer...




Gisteravond zagen vriend Erwin en ik ondermeer Prem Radhakishun bij de opnames van het satirische nieuwsprogramma "Dit was het Nieuws". Er was weer veel verbaal vuurwerk. Zo verteld Prem (spreek uit: Prim) van zijn afkeer van het Sinterklaasfeest:"Waarom is hij niet zwart en zijn de Pieten niet een keertje wit?" Welnu, Prem, dat zou niet historisch verantwoord zijn. Moeten wij voortaan Hitler zonder snorretje afbeelden omdat dat beledigend zou zijn voor iedereen die eenzelfde plukje haar op de bovenlip hebben zitten? Anne Frank portreteren als een negerinnetje met een kleine neus?Prem gaat er prat op dat hij nooit liegt. Blijkbaar valt daar niet onder: het moedwillig "aanpassen" van historische feiten. Kijken dus, vanavond!
Al is het maar omdat dat ondergetekende niet zal lukken: die zit dan lekker betaald feest te vieren op de huwelijksreceptie van een fan van de film Moulin Rouge. Dat wordt vast lachen!



Even wat anders:

Wie zit er zo laat nog in Den Haag dit weblog te lezen?


3. 25 november 20:07 Ministerie van Defensie, Den Haag, Nederland



Op een bevriend weblog
wordt de oproep geplaatst:"Wie wenst U een wederopstanding toe?"
Een alleraardigst initiatief.

Niet zo vermakelijk als het nieuwste plan van Piet Hein Donner, onze onwaarschijnlijke minister van Justitie. Hij heeft het briljante idee opgevat om het slaan van kinderen strafbaar te stellen.
Geniaal, niet? Zijn redenering: Als iemand ziet dat een kind geslagen wordt zal-ie er eerder wat van zeggen wanneer het verboden is.
Ziet U't voor zich? Een moeder en haar nieuwe vriend slaan haar dochtertje dood waarna zij het lijkje in stukken snijden en de verschillende lichaamsdelen over het land verspreiden. Wanneer U dus iemand een kinderhandje ziet werpen vanuit een rijdende auto dan zegt U:"He! Dat mag niet van Piet Hein hoor! En bovendien is dat sinds kort verboden! Wil je dat voortaan wel'ns even laten!?"
Als ik mij niet vergis was het slaan van volwassenen al eerder als zijnde strafbaar opgenomen in het wetboek van strafrecht.
Het verschil schijnt erin te liggen dat Donner over het slaan van kinderen een stukje wil wijden in het Burgerlijk Wetboek.
Weest U gewaarschuwd: wanneer U voortaan Uw kind het ziekenhuis in slaat kan U dat het ouderlijk gezag kosten.
Tsjonge, als de nieuwe bepaling al gold in het geval Rikkers dan was mama Wanda wellicht het ouderlijk gezag kwijtgeraakt over haar twee dochters: zowel over de vermoorde alsook over de nog levende.
Ja, inderdaad: het ouderlijk gezag is haar niet ontnomen.
Het is een schande, meneer Sonneberg!



Bijna net zo'n grote schande is het uitblijven van protesten tegen de eventuele aanschaf van Tomahawk-kruisraketten door de Nederlandse Defensie. Vingers omhoog: Wie van jullie wist dat het kabinet (vooral dan uiteraard de VVD-fractie) delibireert over plaatsing? Volgende vraag: wie kan zich herinneren dat "Het Nederlandse Volk" zich zo enorm fel tegen plaatsing uitsprak in de jaren 80 van de vorige eeuw? Of ik voor of tegen plaatsing ben laat ik nog even in het midden. Die mij kennen weten het al.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!